[BC3] Kabelfoon Internet+ Delen

Pagina: 1
Acties:

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 10:53
Ik zie jullie denken....weer een topic over internet delen?? Inderdaad, maar dit keer een speciale vraag; Ik heb een internet+ abonnement bij Kabelfoon (alhoewel dat + ook steeds minder wordt maar goed) en een leuk netwerkje. Op dit moment deel ik mijn internetverbinding met Wingate, maar ik hier ben ik eigenlijk niet zo''n fan van, heb liever een programmaatje dat NAT gebruikt en als een soort software router werkt, zoals bijvoorbeeld Winroute. Ik heb dus WInroute geprobeert, maar het lijkt erop dat m''n 3COM VSP Kabelmodem dat niet echt leuk vind, m''n hele internetverbinding werkt dan helemaal niet meer namenlijk....iemand een oplossing?

Mijn excuses voor m''n brakke grammatica en spelling.

• McVirusS
Ik baal er trouwens onwijs van dat ik geen Win2k kan gebruiken vanwege het ontbreken van drivers/support :(.

Verwijderd

hmmz, ben benieuwd.. krijg over een week ook kabelinternet en wou het ook gaan delen via winroute :) volgens mij hanteert chello ook 3com kaarten.. naja, over een week kan ik je maybe helpen ;)

Verwijderd

Op maandag 26 maart 2001 17:03 schreef McVirusS het volgende:
Ik baal er trouwens onwijs van dat ik geen Win2k kan gebruiken vanwege het ontbreken van drivers/support :(.
ontbreken van drivers voor de kabelmodem? :?

of andere apparatuur :?

• McVirusS
Voor kabelmodem, is namenlijk een of ander vaag ding, wordt niet meer gesupport door 3COM, dus zijn alleen drivers voor 95/98/NT4, zover ik weet gebruikt Chello trouwens andere 3com kaartjes dan deze.

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 14-08 11:27

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik heb zelf ook Internet+ bij kabelfoon, en ik kan sygate aanraden, een NAT.
Ik heb zowel wingate, (en ik dacht ook winroute) geprobeert, maar sygate is nu mijn favoriet, in samenwerking met blackice.
Alleen krijg ik sygate niet aan de praat met een 3com netwerkkaart (zal wel komen door de gare 3com drivers voor de tmi) maar sygate gewoon instellen als adsl, en handmatig inbellen en je kan alles doen, gewoon de dhcp instellen op de goede range

verdere info, de gateway draait gedwongen door de drivers nu op win98se, en niet meer nt4, maar zodra de adsl pakket binnen is, word het weer een echte server :)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Op maandag 26 maart 2001 17:09 schreef McVirusS het volgende:
Voor kabelmodem, is namenlijk een of ander vaag ding, wordt niet meer gesupport door 3COM, dus zijn alleen drivers voor 95/98/NT4, zover ik weet gebruikt Chello trouwens andere 3com kaartjes dan deze.
Klopt kabelfoon gebruikt 3com cablemodem tmi (pci en isa die heten dan vsp), met brakke drivers alleen win9x en nt4 (en met nt4 haal je de helft van de bandbreedte van 1 Mb maar, want de driver snapt de ipstack van nt niet helemaal)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Op maandag 26 maart 2001 17:11 schreef SLaSH! het volgende:

[..]

Klopt kabelfoon gebruikt 3com cablemodem tmi (pci en isa die heten dan vsp), met brakke drivers alleen win9x en nt4 (en met nt4 haal je de helft van de bandbreedte van 1 Mb maar, want de driver snapt de ipstack van nt niet helemaal)
hoop niet dat dat ook voor chello netwerkkaart icm nt4 geldt... :(

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Sygate schijnt goed te werken met Internet+... verder kan ik je vermelden dat het Internet+ abbo is geschrapt door Kabelfoon omdat 3com de kaarten niet meer maakt. Het zal dus ook niet al te lang meer duren voor dat alle Internet+ abbonee''s moeten overstappen op bijv. Terayon Premium.

Verder loopt die kaart inderdaad ALLEEN onder Win95, 98 en NT, en zijn er GEEN drivers, voor Windows ME, 2000 en het toekomstige XP. Wat wel een aantal gebruikers doen is een oud compje inrichten met Windows NT Workstation (P75 met 32 Mb ofzo) en die als servertje gebruiken, met dus die Sygate software. Zo kun je op je vette 1Ghz tweakbak gewoon Win2000 draaien en snel internetten :)

Het is een hele speciale insteekkaart die in Europa alleen door Kabelfoon gebruikt wordt... een leuke oplossing voor Amerika, waar de lokale telefoonkosten niet betaald hoeven te worden, en je dus goedkoop alleen downstream kun regelen met zo''n kaart. Ook leuk voor DEMOS modems, maar het blijft een raar systeem.

De 3com kaart van Chello is overigens gewoon een netwerkkaart, geen raar intern kabelmodem. Het Premium abbo van Kabelfoon werkt wel gewoon met Ethernet trouwens.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

oh duidelijk :) thx, ik wist niet dat kabelfoon met zo''n raar systeem werkt...

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Op maandag 26 maart 2001 17:23 schreef maartena het volgende:
Sygate schijnt goed te werken met Internet+... verder kan ik je vermelden dat het Internet+ abbo is geschrapt door Kabelfoon omdat 3com de kaarten niet meer maakt. Het zal dus ook niet al te lang meer duren voor dat alle Internet+ abbonee''s moeten overstappen op bijv. Terayon Premium.

Verder loopt die kaart inderdaad ALLEEN onder Win95, 98 en NT, en zijn er GEEN drivers, voor Windows ME, 2000 en het toekomstige XP. Wat wel een aantal gebruikers doen is een oud compje inrichten met Windows NT Workstation (P75 met 32 Mb ofzo) en die als servertje gebruiken, met dus die Sygate software. Zo kun je op je vette 1Ghz tweakbak gewoon Win2000 draaien en snel internetten :)

Het is een hele speciale insteekkaart die in Europa alleen door Kabelfoon gebruikt wordt... een leuke oplossing voor Amerika, waar de lokale telefoonkosten niet betaald hoeven te worden, en je dus goedkoop alleen downstream kun regelen met zo''n kaart. Ook leuk voor DEMOS modems, maar het blijft een raar systeem.

De 3com kaart van Chello is overigens gewoon een netwerkkaart, geen raar intern kabelmodem. Het Premium abbo van Kabelfoon werkt wel gewoon met Ethernet trouwens.
Herstel voordat alle internet+ers overstappen op adsl, want op die premium(terrayon) zit een limiet van 5 GB per maand, daarboven is 15 piek per GB, niet veel, maar ik wil onbeperkt kabel (of een hoog limiet zoals 30 GB) ik wil geen overwachte extra kosten, bovendien vind ik het belachelijk dat intern verkeer ook meetelt, als ik 1 GB via icq naar andere kabelfoon klant stuur gaat dat af van mijn limiet, terwijl dit KF echt bijna niets kost.
ook gaat email er af (ook ongevraagd) alle portscans enzo ook, dus als iemand mij gaat Dossen dan kan mij dat geld kosten. Terrayon is wel leuk, maar kabelfoon snapt het geloof ik niet helemaal meer.

• McVirusS
Kortom het zuigt weer als een aan de steroiden verslaafde hoer.....nouja, moet maar een internet deel servertje bouwen dan........delen met NT gaat ten nadele van de snelheid dus?

• powerman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-08 09:11
ik ben ook een (zeer ontevreden) kabelfoon gebruiker.

maar gaat bij jullie internet+ gebruikers de site met het ip 62.**.**.** ook zo traag
bij mij gaan die sites via die demos :r modem
bij de helpdesk :r kennen die gasten er nix aan het schijnt een driver probleem te zijn .
hier gaat het vooral om de sites :
http://gathering.tweakers.net/ gathering.tweaker
www.tmf.nl
www.radio538.nl
www.zonnet.nl
etc......

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

• McVirusS
5 Gig prima limiet? Pfft...3 dagen en het is er doorheen ofzo :P.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Op maandag 26 maart 2001 17:03 schreef McVirusS het volgende:
Onder NT4 heb ik dat Kabelfoon-ding geïnstalleerd als een standaard 28k8 modem met een paar aangepaste instellingen (snelheid op max en dergelijke). Dit werkt (voor Kabelfoon) redelijk goed. Gaat dit on win2k niet?
Ik ben trouwens wel tevreden met Kabelfoon, het scheelt me een hoop telefoonkosten en een ander alternatief is er voor mij niet.

edit:
Hmz, ik ben vergeten te melden dat ik zo''n Demos-gevaarte aan mijn poort heb hangen, omdat ze in mijn woonplaats niets anders aanbieden. Ik zie zojuist dat deze draad niet over dat Demos-ding gaat. Sorry!

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 08:27
Het mag dan een gaar systeem zijn maar ik ben toch blij dat ze het hebben. Omdat ik in een buitenwijk woon heb ik een i+ kaart gekocht. Werkt perfect met ISDN. Alleen jammer dat t zo klote te installeren is onder NT. (heb dat dus nooit aan de praat gekregen) MAar goed, ADSL aangevraagd want kabelfoon zou in december er al voor zorgen dat de wijkkast vervangen werd, maar ze kunne de tering krijge!!

Willem

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op maandag 26 maart 2001 18:15 schreef SLaSH! het volgende:

[..]

Herstel voordat alle internet+ers overstappen op adsl, want op die premium(terrayon) zit een limiet van 5 GB per maand, daarboven is 15 piek per GB, niet veel, maar ik wil onbeperkt kabel (of een hoog limiet zoals 30 GB) ik wil geen overwachte extra kosten, bovendien vind ik het belachelijk dat intern verkeer ook meetelt, als ik 1 GB via icq naar andere kabelfoon klant stuur gaat dat af van mijn limiet, terwijl dit KF echt bijna niets kost.
ook gaat email er af (ook ongevraagd) alle portscans enzo ook, dus als iemand mij gaat Dossen dan kan mij dat geld kosten. Terrayon is wel leuk, maar kabelfoon snapt het geloof ik niet helemaal meer.
Het gaat niet zozeer om de kosten, want die backbone is er toch al :) Kabel is een gedeeld medium, en de voornaamste reden waarom kabelproviders een limiet heffen is om te voorkomen dat een paar heavy downloaders de gedeelde kabelbandbreedte opslokt. Hoe meer heavy downloaders, hoe trager de kabel wordt, hoe meer klachten. Met een limiet kun je de heavy downloaders een beetje binnen de perken houden, en heeft iedereen een acceptabele snelheid. Voor de niet heavy downloaders is 5 Gb een prima limiet.... denk ik.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Fijn he internet+, hoorde van een vriend van me dat het al 2 dagen plat ligt, kabelfoon leert het nooit, ben blij dat ik daar weg ben.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
McViruss, je moet maar eens de Handleiding van Winroute lezen, daar staat heel uitgebreid uitgelegd hoe je dat allemaal in moet stellen. De éne netwerkkaart moet je wél NAT instellen, en de andere weer juist _niet_!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:21
}:O

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Meneer McVirusS heeft het allang voor elkaar en dit topic is nu allang niet echt nuttigjes meer :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• McVirusS
Ik was er dus toevallig net weer mee bezig (ECHT WAAR......fucking unbelievable)....maar uhm.....ik krijg Sygate niet aan de praat in combinatie met m''n Internet+ abo......iemand ervaringen ermee?
Pagina: 1