[BC3] Ik word gek van wannebe-hacker

Pagina: 1
Acties:

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mijn BlackIce ligt iedere keer te mekkeren dat er iemand een ''TCP port probe'' richting mijn PC aan het doen is. Het is het afgelopen half uur al een keer of 60 (!) gebeurd.

De info volgens BlackIce:
IP: 62.45.39.225
Node: COUGAR
Group: THE_COUGAR
MAC: 444553540000
DNS: k1ze097.dial.kabelfoon.nl

Wat kan ik nu met deze info? Ik heb inmiddels een klacht naar abuse@kabelfoon.nl verzonden, maar het kan nog wel een paar dagen duren eer zij er iets mee doen.

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

je kan er niks tegen doen..

pas als hij echt inbreekt kan je hem aangeven ofzo..

port proben is eigenlijk hetzelfde als belletje trekken... of voor de tuin roepen of iemand thuis is..

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Er is vaak gewoon niks aan de hand.. Gewoon negeren die zooi. Desnoods ip blocken (dat kan toch :))?

• pven
  • Niet online
Melden bij abuse@kabelfoon.nl lijkt dus het enige nuttige wat ik heb kunnen doen. Ik word er echt knettergek van, hij heeft inmiddels 90 maal zo''n port probe uitgevoerd.

Dank voor de info!

Kan ik trouwens niets beginnen met de info die ik van hem heb? Bv. kijken of ik op zijn netwerkje kan komen ofzo?

Ter info: ik heb echt geen verstand van hacken, dus het kan zijn dat ik hier domme dingen zeg.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:42
Een portprobe is vaak helemaal onschuldig, gewoon nix vanaan trekken

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• pven
  • Niet online
Een port probe is gewoon een testje om te kijken of ik een bepaalde poort open heb staan. Snap ik dat goed?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op Thursday 15 March 2001 21:25 schreef pven het volgende:
Een port probe is gewoon een testje om te kijken of ik een bepaalde poort open heb staan. Snap ik dat goed?
Dat kan het zijn.. Dat kan bewust gedaan worden maar ook onbewust :).. Ik heb soms dat websites of bijv irc servers in een soort loop blijven port proberen. Is niks mis mee.. Gewoon negeren.
Port Probes zijn iig echt NIET boeiend.

• pven
  • Niet online
Dank voor jullie antwoorden! De term port probe is nu in ieder geval een stuk duidelijker voor me.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Je kunt er NIETS tegen doen. Je moet je afvragen wat je belangrijker vindt, dat je een firewall hebt, of dat je ziet (en dus ergert aan) wie er probeert binnen te komen.

Ik heb zelf mijn Windows 2000 gewoon goed beveiligd, en verder geen aparte firewall draaien. Met een beetje goede netwerkconfiguratie kom je Windows 2000 echt niet in hoor....

Als je echt last hebt van al die piepjes en rode balletjes in je BlackIce, dan moet je em gewoon de-installeren, en een goede firewall nemen die alleen maar een LOG file aanmaakt. Dan kun je wanneer je er zelf zin in hebt gewoon eens in die logfile kijken zonder dat er van alles knipperd.

Ik kwam dagelijks vele TIENTALLEN verschillende gebruikers tegen, waarvan sommigen ook nog eens TIENTALLEN pogingen ondernomen.... Je mag van geluk spreken dat jouw IP range mischien nog niet zo bekend is als kabelmodem range....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Wat wel apart is dat ik die MAC 444553540000 al bij zeer veel >20 verschillende gebruikers uit verschillende landen ben tegengekomen.
Het zou wel leuk zijn te weten wie aan dat mac-adres zit en weten hoe dat mac adres van het net verdwijnt.

Verwijderd

Ik heb ooit eens dik 11.000 UDP attacks gehad binnen 24 uur. Je moet gewoon ff dat piepje van BlackIce uitzetten en gewoon negeren, niks aan de hand.

Dat MAC-adres...is dat geen bug in BlackIce ofzo, want die komt bij mij ook heel erg vaak voor.:?:?:?

• bonfie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:57

bonfie

je kan alleen de mac adressen achterhalen van computers die op hetzelfde netwerk zitten, en voor alle anderen krijg je het mac adres van de router.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op vrijdag 18 mei 2001 17:26 schreef Daneel het volgende:
Wat wel apart is dat ik die MAC 444553540000 al bij zeer veel >20 verschillende gebruikers uit verschillende landen ben tegengekomen.
Het zou wel leuk zijn te weten wie aan dat mac-adres zit en weten hoe dat mac adres van het net verdwijnt.
Kijk eens bij je eigen inbeladapter ofzo..
winipcfg onder win9x''en:
Afbeeldingslocatie: http://backslash.yi.org/zooi/img/pppmac.gif

En natuurlijk maak je als je zoiets doet gebruik van een gratizz-wegwerp-dial-up account zodat je moeilijker te traceren bent |:(

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
waarom doet diegene dat zo ie zo eigenlijk? weet je zeker dat je er niet om gevraagt hebt?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Op zaterdag 19 mei 2001 14:24 schreef Malin het volgende:
waarom doet diegene dat zo ie zo eigenlijk? weet je zeker dat je er niet om gevraagt hebt?
hij heeft nix te doen, blijkbaar :)
Pagina: 1