Toon posts:

[BC3] chello blijft onbegrijpelijk...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zette vanmorgen m''n bak aan, bleek dat ik niet meer op internet kon. Gebeurt wel vaker bij chello, maar goed, ''s morgens om 9 uur is dat toch wel vreemd, meestal gaat het dan kats snel. Dus ik kijken bij winipcfg...heb ik een IP gekregen van 192.128.84.120? wtf? Ik heb toch altijd 213.46.140.48? Dus ik alles wissen en overnieuw instellen...nog steeds dat vage IP. Ik word pissig en stel alles handmatig in volgens de chello-installatiebrief...still no luck :(

Anderhalf uur later reboot ik m''n bak weer, krijg ik een IP van 213.42.138.188? Huh? Ik dacht dat je bij chello altijd hetzelfde IP kreeg (was tenminste al heel lang hetzelfde) en als het gewijzigd werd, gebeurde dat toch om de maand? Ik heb nu ook ineens kats andere gateways enz. en volgens mij is het zootje ook zwaar trager geworden...iemand een idee wat er aan de hand is? ''k wil m''n ouwe IP terug! :'(

Verwijderd

bij @home hetzelfde

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:45
192.128.84.120 :?
Dat is een lokaal IP.

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:40
Op donderdag 08 maart 2001 13:49 schreef nare man het volgende:
Ik zette vanmorgen m''n bak aan, bleek dat ik niet meer op internet kon. Gebeurt wel vaker bij chello, maar goed, ''s morgens om 9 uur is dat toch wel vreemd, meestal gaat het dan kats snel. Dus ik kijken bij winipcfg...heb ik een IP gekregen van 192.128.84.120? wtf? Ik heb toch altijd 213.46.140.48? Dus ik alles wissen en overnieuw instellen...nog steeds dat vage IP. Ik word pissig en stel alles handmatig in volgens de chello-installatiebrief...still no luck :(

Anderhalf uur later reboot ik m''n bak weer, krijg ik een IP van 213.42.138.188? Huh? Ik dacht dat je bij chello altijd hetzelfde IP kreeg (was tenminste al heel lang hetzelfde) en als het gewijzigd werd, gebeurde dat toch om de maand? Ik heb nu ook ineens kats andere gateways enz. en volgens mij is het zootje ook zwaar trager geworden...iemand een idee wat er aan de hand is? ''k wil m''n ouwe IP terug! :'(
Ik weet niet waar je zit, maar ben blij dat je van dat 213.46.*.* Ip adres af bent, dat is het oude gelrevision gebied, en dat is zwaar bagger. Hoogstwaarschijnlijk is je VLAN geslpitst, en heb jij een ander IP gekregen, of je draait Win ME en die TCP/IP stick heeft weer eens liggen fucken en daardoor kwam je tijdelijk in een Discover/offer loop, en kwam je d''r later weer uit met een ander IP.

Zoiets gok ik.. :?

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

ej, nare man.. woon je ook bij zutphen in de buurt ofzo? ik had namelijk eerst ook 213.46.nog wat ipadres, en nu opeens een 62.163.nogwat ip.

• GijsbertatNL
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-08 02:45
He Xanandu,
Heb je woestijnnratjes? (Gerbil haha) ;)

Mijn nieuwe Chello abbo in Zutphen (Leesten ) ging in Maart perfect. April en Mei gaan nu steeds slechter. 3 keer per week is Chello eruit. 100 %plat.
Net als ik DFLW wil spelen met ons Bravo Team van @NL Squad. !@#$&*

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

ik had eergisteren ook iets vaags met casema, me hele internetverbinding was dood, kon wel inbellen, maar http, irc, ftp en al die shit deed nix, maar pingen naar casmema weer wel, bij de helpdesk ondersteunen ze geen win2k :(
dus maar ff geformateerd, nu werkt het weer ;)

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Ik heb soms ook een beetje problemen met Chello icm Terayon. Soms gebeurt het me dat ik gewoon een hele dag online blijf, maar soms heb ik ook om de 5 minuten spontane modem resets (het record is 3 rode lampjes voor m''n reset). En dat kan echt zwaar klote zijn.

Ach ja, van het weekend ben ik weg, ik zal volgende week es de helpdesk bellen, es kijken of ze een monteur langs kunnen sturen, want het kan de modem zijn, maar de kabel die er achter in zit (van tv kabel naar modem) is ook niet helemaal 100% meer.
Maar buiten dat ben ik verder nog steeds erg tevreden over m''n verbinding.. :)

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Ik weet niet waar je zit, maar ben blij dat je van dat 213.46.*.* Ip adres af bent, dat is het oude gelrevision gebied, en dat is zwaar bagger. Hoogstwaarschijnlijk is je VLAN geslpitst, en heb jij een ander IP gekregen, of je draait Win ME en die TCP/IP stick heeft weer eens liggen fucken en daardoor kwam je tijdelijk in een Discover/offer loop, en kwam je d''r later weer uit met een ander IP.
Zoiets gok ik..
hmmm, In dat gebied zit ik ook, ook met dat IP, Niks te klagen hier hoor :?

Is idd oud gelrevision gebied ;)

Verwijderd

Op donderdag 03 mei 2001 23:40 schreef Metalium- het volgende:
dus maar ff geformateerd, nu werkt het weer ;)
Lekker paardemiddel ;)

Verwijderd

Ik zat eerst ook in dat gebied van 213.46.
en toen kregen we zo''n terrayon modem.
haah daz echt beter heb nu 213.93. IP
en haal altijd max download speed.
Pagina: 1