[BC3] 8210 en kapot display

Pagina: 1
Acties:

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 10:09
Ik heb een 8210 en de laatste tijd heeft mijn display kuren. Soms valt het gewoon weg, dan draait alles weer in de soep.
Ik heb gehoord dat dit type telefoons daar vaak last van heeft. Als ik hem laat repareren, hoe lang ben ik dat ding dan kwijt? Hij is van Belcompany.

Ach, als ik hem kan inruilen, voor een Siemens of Ericsson, zou ik het meteen doen.

Houdoe

Verwijderd

vriend van mij heeft het ook gehad, was hem een maand kwijt! Maar hij had er wel nieuwe software opgekregen.

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hebben bijna alle Nokia''s last van. Gewoon teruggaan naar de winkel en als je geluk hebt kunnen ze het ter plekke repareren.
Als je er een service contract op hebt, krijg je gewoon een nieuwe mee.

Verwijderd

Mijn nokia 8210 is al 2x (!!!) naar Finland geweest voor reparatie.

Tip:
Wordt lid van club nokia, die geven een goede service. In ieder geval een betere service dan www.gsm.nl --> echt een slechte zaak.

Check hier waar je je telefoon kunt laten repareren:
[topic=137008]

Overigens:
De nokia 8210 is niet de beste telefoon van nokia. Iedereen die ik ken die net als ik ook een 8210 heeft, kreeg kuren met de display en ontvangst. Hiervoor had ik een 3210 en die was veel robuuster.

Verwijderd

heb er nu ook last van dat me display wegvalt, maar dat is pas gekomen nadat ie op een betonnen vloer stuiterde :)

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Da''s een heel bekend probleem van de 8210: je display is niet kapot, maar je hebt alleen een ander rubbertje (dikker en met metaal omwikkeld) nodig die je achter het display plaatst.Dan zijn al je problemen opgelost!
Mijn collega heeft op zo''n manier echt al tientallen 8210''s gerepareerd!
Mail ''m maar op patrick@comtronics.nl :)

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 22:34

Fisico

by Fabian

wanneer treedt die probleem bij de 8210 ongeveer op? weet ik wanneer ik de mijne terug kan gaan brengen.

verder wel een fijne foon

fisico

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• Gash
Da''s willekeurig: soms al vlak na aankoop andere keren pas na een paar keer stevig vallen........ ;)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb mijn 8210 nu een maand of 4, ben al met het 3e toestel bezig, wat een gezeik heb ik met die dingen. Niet het display dat er mee stopt, maar gewoon de hele telefoon. Ik haal het laadsnoer er uit, leg hem op mijn bureau, 5 min later -> leeg. Gewoon helemaal leeg, de batterij niet goed? Nou weet ik niet, laad ik hem nog eens op dan werkt het wel. Errug vage shit.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Gash
Ik ben eerlijk gezegd ook geen liefhebber van de 8210. De 8850 is een stuk beter, evenals de 6210 en de 3310..............
Het beste Nokia-toestel is misschien nog wel de 3210: alleen een hele grote sukkel krijgt die kapot....>:)>:)>:)>:)>:)>:)

• D2k
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

Op dinsdag 06 maart 2001 10:29 schreef Gash het volgende:
Het beste Nokia-toestel is misschien nog wel de 3210: alleen een hele grote sukkel krijgt die kapot....>:)>:)>:)>:)>:)>:)
and the answer is: BEEP wrong
de 3210 is een toestel met zeer hoge uitval namelijk!! Zelfs mensen die er geen grote sukkel zijn krijgen er problemen mee.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Zo! Echt niet.

Mijn 3210 kon een hele hoop hebben. Echt een robuuste telefoon. Ik had daarvoor nog een pocketline swing (niet lachen). Deze was nog steviger, daar kun je ruiten mee ingoioen.

Mijn huidige 8210 is maar een fragiel dingetje. Het voelt als een stukje plastic.

Ik heb ''m sinds november, en hij is al twee keer stuk geweest.

Verwijderd

pocketline == baksteen,
ik vind het echt gave dingen haha

• jazzVL
  • Laatst online: 06-08-2025
ligter ook aan hoe je er mee om gaat.
telefoons zijn er niet op gemaakt om ruiten mee in te gooien.
heb een 8850 heb hem ook een paar keer laten vallen maar die is (gelukkig) nog niet kapot.
de 80 versies zijn gewoon minder stevig omdat ze klein en ligt zijn.

"If u do something do it with style, or do it at all."

Verwijderd

Op dinsdag 06 maart 2001 11:54 schreef RopStop het volgende:
Zo! Echt niet.

Mijn 3210 kon een hele hoop hebben. Echt een robuuste telefoon. Ik had daarvoor nog een pocketline swing (niet lachen).
ROFLMAOPIMP :D

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 22:34

Fisico

by Fabian

Op dinsdag 06 maart 2001 09:17 schreef Floris_Diemel het volgende:
Ik heb mijn 8210 nu een maand of 4, ben al met het 3e toestel bezig, wat een gezeik heb ik met die dingen. Niet het display dat er mee stopt, maar gewoon de hele telefoon. Ik haal het laadsnoer er uit, leg hem op mijn bureau, 5 min later -> leeg. Gewoon helemaal leeg, de batterij niet goed? Nou weet ik niet, laad ik hem nog eens op dan werkt het wel. Errug vage shit.
mijn vader had hetzelfde probleem met zijn 3310. oke bijna hetzelfde die was dus binnen 3 uur weer leeg. Bleek niet de accu te zijn maar de telefoon die dacht dat de accu leeg was. Nu nieuwe 3310 en batt. en geen probleem.

8850 en 8210 zijn inderdaad gewoon te klein om een klap op te vangen. tot op heden heb ik er geen problemen mee gehad en vriend van me met de hunne ook niet. Zelfde geldt eigenlijk ook voor de 8850.

Welke mooier is? da''s persoonlijk mij maakte het destijds niet uit, nu zou ik voor de 8850 gaan omdat ik de 8210 al heb gehad.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Verwijderd

Mijn 8210 had ook last van display uitval, maar na een knop in te drukken kwam het display wer te voorschijn, alsof het display niet vaak word weg geschreven, maar alleen als er iets verandert :?

• CrazyA
  • Laatst online: 18-07 12:28
Ben vandaag met een vriend van mij ff naar EuroMax in Leeuwarden geweest om te klagen over zijn 8210, het display even valt uit als je ''m op tafel legt, of als je er tegenaan tikt. Minimaal 5 dagen zonder telefoon en dan maar hopen dat je geen rekening krijgt, nee, mooie boel is dat.
Ben ik blij dat ik een 3210 heb, is niet stuk te krijgen.

Robuuste telefoons:
Pocketline Swing
2 jaar oud, en heeeeel veel meegemaakt >:) Heeft onder water gelegen (kort maar toch), is vanaf 2 meter op straat gevallen, van tafels af gevallen. Verkeersongeval, ik gekneusde ribbenkas... alles zo''n beetje. M''n vriendin heeft deze nog een jaartje gebruikt (kan je nagaan >:) )
Motorola d520
Koelkast die ook de meest vreemde smakkers gemaakt heeft, zonder het ooit op te geven. Ik gebruik ''m nog wel eens als m''n nokia leeg is
Philips Diga
Zelf nooit gehad, maar wel getest >:) 5 meter is geen probleem, ook niet als beton de klap op moet vangen >:) >:) >:)

Maar die 8210... goed idee, slecht uitgewerkt. Probeer in te ruilen voor een andere !!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Op dinsdag 06 maart 2001 11:54 schreef RopStop het volgende:
Zo! Echt niet.

Mijn 3210 kon een hele hoop hebben. Echt een robuuste telefoon. Ik had daarvoor nog een pocketline swing (niet lachen). Deze was nog steviger, daar kun je ruiten mee ingoioen.
Nou, ik heb een 3210, ik laat ''m EEN KEER vallen, en meteen m''n schermpje kapot.. :(
(Ok, was dan wel op de oprit die van erg harde steen is. :)) Hij was ff een paar minuutjes helemaal dood, maar gelukkig doet ie het weer helemaal goed.

edit:

Philips Diga''s zijn ook leuk.. Hehehe, ik ken iemand die zo''n ding had en z''n antenne was afgebroken. Een veiligheidsspeld deed wonderen, en hij had weer ontvangst.. :)

Verwijderd

het is een bekend probleem bij de nokia''s (ja dus ook de 8850!) dat de schermpjes in de loop der tijd kuren vertonen. Dit komt doordat er vuil bij de contactjes van het scherm komt. Je hebt hier veel last van als je ''m in je broekzak stopt (zoals ik ;)). Als oplossing kan je de telefoon opsturen naar nokia, je bent ''m 1 - 1,5 maand kwijt en ze zetten er een nieuw schermpje op. Na verloop van tijd krijg je natuurlijk hetzelfde probleem weer. Je kan ''m ook zelf schoonmaken (of laten maken >:))

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Mijn vriendin heeft een good-old 5130.. wat zij daar allemaal mee doet is echt niet normaal meer. Ze mishandelt het arme beestje gigantisch. Hij valt iedere dag wel een keer op het parket. En guess what: hij doet het nog steeds...

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Ik had ooit een swing, ik heb em maar aan een vriend van mij gegeven, die had zo''n bietje alle telefoons gehad maar ze sneuvelden allemaal bij hem, mun swing ook bijna, maar na een partijtje voetballen ermee deed ie het weer.

oh ja en als je je antenne kwijt bent ga dan naar de bouwmarkt en koop een bout M12 geloof ik, die ontvangt namelijk best goed.

• Gash
Het uitvallen van het scherm van een 8210,8850,5110,6110,6150 etc. etc. heeft in de meeste gevallen helemaal NIX met vuil of laten vallen van het toestel te maken:
achter het scherm zit een rubbertje die na verloop van tijd krimpt waardoor het display uitvalt of rare tekens laat zien.

Je kunt hem natuurlijk naar Nokia retoursturen maar dan ben je hem een hele tijd kwijt. wij verkopen echter display-rubbers die dit probleem oplossen. De prijs hiervan is FL.25,-: da''s veel voordeliger dan een nieuw display! ;););)
Pagina: 1