Toon posts:

[BC3] KPN moet MCI Worldcom flat-fee aanbod doen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vrijdag 16 februari 2001

14.30 uur

KPN moet MCI Worldcom flat-fee aanbod doen

KPN Telecom moet MCI Worldcom een vast tarief aanbieden bieden voor internettoegang zonder telefoonkosten. Verder moeten beide verder met elkaar onderhandelen over de invulling van die dienst.

Dat heeft vanmiddag de fungerend president van de rechtbank in Rotterdam bepaald. Daarmee is ze het eens met de standpunten van de telecomwaakhond Opta, die van KPN verlangde dat het nu eindelijk met een aanbod zou komen.

MCI Worldcom wil al lange tijd internetoegang (ISDN) aanbieden voor een vast bedrag per maand via de lijnen van KPN. KPN hield dat altijd tegen daar het vond dat dit alleen verantwoord kon als in het telefoonnet spraak en data van elkaar gescheiden werden. KPN is bang dat anders het spraaknet overbelast raakt.

MCI Worldcom is blij, en volgens director Regular Affairs Rob Roosendaal zelfs ''dubbelblij'' met de uitspraak. ''Niet alleen is voor ons nu het pad voor flat-fee internet geeffend, het is ook een van de eerste keren dat de rechter de OPTA in het gelijk stelt nadat KPN een bezwaar ingediend had. Op zeer korte termijn stelt de OPTA nu het tarief vast dat KPN moet voeren. Een week daarna moeten wij aangeven of we de dienst voor die prijs willen afnemen.''

Welke tariefbandbreedte voor MCI acceptabel wil Roosendaal nog niet kwijt. Wel vindt hij de tariefstelling die gisteren in Engeland is vastgesteld door toezichthouder Oftel een goede. ''Die tarieven zouden een goede referentie kunnen zijn voor de OPTA''. De Oftel bepaalde gisteren dat voor ST FRIACO (Single Tandem Flat Rate Internet Access Call Origination) in Engeland een tarief wordt vastgesteld van (omgerekend) ruim 54.000 gulden per 2Mbit/s poort in een centrale.

Simon Hampton, Director, European Public Affairs van AOL Europe in Brussel, heeft weken gewacht op deze uitspraak van de rechter in Rotterdam. Hij is er zeer mee in zijn nopjes: "Dit is uitstekend nieuws voor de consument. In de meeste landen in Europa verdienen de PTT''s erg veel geld met de telefoontikken. Als gevolg van de tikken beperken consumenten hun tijd online zo veel mogelijk en dat remt de ontwikkeling.''

AOL Europe, die in Nederland nettoegang aanbiedt met Compuserve, wil flat rate internet gaan aanbieden. Als consumenten langer online blijven is er meer mogelijk met reclame en e-commerce te doen, wat in het belang is van AOL. Worden consumenten daar dan uiteiendelijk wel zoveel wijzer van? Hampton: ''Ze hebben de vrije keuze wat ze doen als ze online zijn. Geen enkele consument is blij met de telefoontikken. het is goed dat de Opta die aangepakt heeft, en de rechter heeft nu bevestigd dat de Opta goede argumenten hanteert om flat fee te eissen. Uiteraard probeert KPN zoveel mogelijk te vertragen.''

Verwijderd

Topicstarter
kheb het net ook maar ff gesubmit @tweakers.net

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
we zullen zien, zal wel een pakket van 400 in de maand worden.....hoeveel idsn lijnen kunnen er op een 2mb verbinding weet iemand dat?? :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 16 februari 2001 17:10 schreef xxxMaverick het volgende:
we zullen zien, zal wel een pakket van 400 in de maand worden.....hoeveel idsn lijnen kunnen er op een 2mb verbinding weet iemand dat?? :)
2048 / 64 = 32

Verwijderd

voor de 100e keer het wordt alleen voor bedrijven!!!!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:56
Op vrijdag 16 februari 2001 20:11 schreef the_undertaker het volgende:
Helaas, heb je het dan dit keer mis. :P Door deze uitspraak kunnen providers aan particuliere internetters flatrate toegang aanbieden.

Als ik het goed heb gezien is deze rechtzaak een initiatief van WorldCom en AOL/CompuServe (doen ze toch nog iets anders dan CD''s verspreiden :))

Verwijderd

ik hoop dat je gelijk hebt

• xxxMaverick
Op vrijdag 16 februari 2001 20:29 schreef Timmy het volgende:

[..]

Helaas, heb je het dan dit keer mis. :P Door deze uitspraak kunnen providers aan particuliere internetters flatrate toegang aanbieden.

Als ik het goed heb gezien is deze rechtzaak een initiatief van WorldCom en AOL/CompuServe (doen ze toch nog iets anders dan CD''s verspreiden :))
volgens mij niet waar. In de eerste plaats alleen voor mensen met isdn en bedrijven

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:56
Klopt, in eerste instantie is het alleen voor ISDN, analoog zou -als ik het mij goed herinner- in het derde kwartaal van dit jaar moeten volgen.

Verwijderd

neem anders gewoon ISDN ... zou niet graag meer willen surfen met zo''n brak 56k6 bakkie

Verwijderd

Topicstarter
dit is vandaag uitgesproken door de rechter wijsneus... eerst lezen

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 08:38
Mja.. ISDN hebben de meesten al (dan praat ik over NIET-kabelinternetters. Heb je de mogelijkheid tot kabel i-net, ga dan niet schreeuwen ''maar IK niet!!!'')

En een berijfje zet je ook zo op... Voila... Flatrate ISDN.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Verwijderd

Topicstarter
is het echt zo simpel om ff een bedrijfje op te zetten? zo ja dan kan ik ook adsl via supportnet krijgen

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 10:02

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op vrijdag 16 februari 2001 20:10 schreef achappey het volgende:

[..]

2048 / 64 = 32
ehm is niet helemaal wara kunnen er maar 30 de overige twee zijn voor de signalering

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 17 februari 2001 09:37 schreef TrailBlazer het volgende:

[..]

ehm is niet helemaal wara kunnen er maar 30 de overige twee zijn voor de signalering
2048 / 64 = 32 klopt toch?

wat bedoel je precies met die signalering? is dat bedrag per jaar?

Verwijderd

54000 is dat per jaar?

dan kost het mci 54000/30/12=150 per isdn''tje per maand?

Verwijderd

voor 24/7 toegang via ISDN wil ik niet meer dan 300 per maand betalen...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 17 februari 2001 12:09 schreef the_undertaker het volgende:
voor 24/7 toegang via ISDN wil ik niet meer dan 300 per maand betalen...
nee ik ook niet... maar dat moet toch wel te doen zijn?

Verwijderd

maar ik denk dat het zeker nog wel een jaar gaat duren voordat particulieren van de WorldCom dienst gebruik kunnen maken (als dat uberhaupt doorgaat) want de KPN zal alles op alles zetten de boel te rekken...

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

Op zaterdag 17 februari 2001 12:04 schreef diddel het volgende:
54000 is dat per jaar?

dan kost het mci 54000/30/12=150 per isdn''tje per maand?
helaas helaas, dit staat op planet.nl:
voor de Opta''. De Oftel bepaalde gisteren dat voor ST Friaco (Single Tandem Flat Rate Internet Access Call Origination) in Engeland een tarief wordt vastgesteld van (omgerekend) ruim 54.000 gulden per maand per 2Mbit/s poort in een centrale.
dat zou dan toch
54000/30= 1800gld per MAAND! worden.....vandaar dat het ook vooral voor bedrijven is bedoeld lijkt me zo.. :'(

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

Op zaterdag 17 februari 2001 12:33 schreef StratoFarmer het volgende:

[..]

helaas helaas, dit staat op planet.nl:
[..]

dat zou dan toch
54000/30= 1800gld per MAAND! worden.....vandaar dat het ook vooral voor bedrijven is bedoeld lijkt me zo.. :'(
lijkt me heel sterk, want dan zou internet met tikkenbij de KPN nog goedkoper zijn voor bedrijven (uitgaande van 5 werkdagen van 8uur)

• StratoFarmer

StratoFarmer

Op zaterdag 17 februari 2001 12:37 schreef the_undertaker het volgende:

[..]

lijkt me heel sterk, want dan zou internet met tikkenbij de KPN nog goedkoper zijn voor bedrijven (uitgaande van 5 werkdagen van 8uur)
het kan zijn dat er niets van klopt natuurlijk. Het zijn immers voorstellen uit engeland. En de info is al langs vele redacties geweest, dus misschien al weer fout. Maar, als ik DIE info aanhoud, dan kom je gewoon op 1800gld per maand.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

1800 kan niet kloppen lijkt mij.

3,60 per uur * 8 uren per dag * 5dagen per week * 4 weken per maand = fl 576,-

Reken dan nog een 100 gulden voor start dubbeltjes dan kom je op 676 per maand.

1800 is dus wel iets teveel

• Entity
  • Laatst online: 19:16

Entity

9000rpm

Voor 1800 piek per maand heb je volgens mij al een redelijke huurlijn liggen, dus dat is inderdaad een beetje een onrealistisch bedrag...

Verwijderd

Op zaterdag 17 februari 2001 14:21 schreef Maranello het volgende:
Voor 1800 piek per maand heb je volgens mij al een redelijke huurlijn liggen, dus dat is inderdaad een beetje een onrealistisch bedrag...
precies...

Verwijderd

Topicstarter
misschien is het per jaar :?

Verwijderd

dat zou reeel zijn :)

• StratoFarmer

StratoFarmer

heb nu het friaco voorstel doorgenomen:

"341.92 pond p.a."

p.a. =per jaar???

314.92 pond =hoeveel gld??

• TrailBlazer
  • Laatst online: 18-08 10:02

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op zaterdag 17 februari 2001 10:51 schreef achappey het volgende:

[..]

2048 / 64 = 32 klopt toch?

wat bedoel je precies met die signalering? is dat bedrag per jaar?
Ok bij een standaard ISn@ heb je 2 maal 64 k (B kanalen) en een keer 16 k (D kanaal) voor de signalering. Dit wil zeggen het kanaal waarover je zegt dat je verbinding wil maken dat de lijn in gesprek is dat soor dingen bij een ISDN 30 heb je 2 keer 64 k voor en signalering en 30 keer gewoon 64 k om te bellen. Gezien het feit dat van die 16 k vrijwel niks wordt gebruikt. Is het mogelijk om via dit D kanaan toegang te krijgene tot het landelijke X25 Datanet vande kpn maar dit is eenander verhaal

• -MAD-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 07:07
als je de hele shit over de uitspraak in Engeland wil lezen, kijk dan hier ff
heb nog geen tijd gehad om het stukje over de kosten goed door te lezen, maar zal dat nog wel even doen als ik tijd heb

misschien hebben ze wel gewoon wat rekenfoutjes gemaakt... :P

btw heb Wcom in januari is gemailed over hoe het nou zat, want toen moest er eigenlijk uitspraak worden gedaan (KPN heeft flink zitten rekken) en toen zeiden ze dat het alleen voor bedrijven was idd, hoewel zeop hun site het erover hadden dat ze dan eindelijk flat rate aan de consumenten konden aanbieden, beetje vaag dus :?

• maartena
  • Laatst online: 08-09-2025
Nou en? Een KvK inschrijving kost Hfl 130 per jaar.... heb je een compleet eigen geregistreerd bedrijf. Kun je ook nog eens makkelijk domaintjes reggen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• xxxMaverick
Op maandag 19 februari 2001 11:30 schreef StratoFarmer het volgende:
heb nu het friaco voorstel doorgenomen:

"341.92 pond p.a."

p.a. =per jaar???

314.92 pond =hoeveel gld??
1 pond= 3 gulden

• xxxMaverick
Op maandag 19 februari 2001 11:02 schreef maartena het volgende:

[..]

Nou en? Een KvK inschrijving kost Hfl 130 per jaar.... heb je een compleet eigen geregistreerd bedrijf. Kun je ook nog eens makkelijk domaintjes reggen.
maar wel duur dus

• StratoFarmer

StratoFarmer

aangenomen dat ''p.a.'' betekend ''per jaar'':
341,92 x 3 = 1025,76 gld per jaar

1025,76 / 12 = 85,48 gld per maand

heeeeel goed te doen dus!!!

• maartena
Op maandag 19 februari 2001 14:13 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

maar wel duur dus
Boeiend. Als ik hoor wat sommigen per telefoon per maand aan geld verstoken, dan is Hfl 500 per maand nog een goede oplossing voor hen :)

Proud to be an American.
Hier woon ik

• maartena
Op maandag 19 februari 2001 16:42 schreef StratoFarmer het volgende:
aangenomen dat ''p.a.'' betekend ''per jaar'':
341,92 x 3 = 1025,76 gld per jaar

1025,76 / 12 = 85,48 gld per maand

heeeeel goed te doen dus!!!
Dat is inkoop. Ten eerste moeten ze ook nog wat geld verdienen, zeg maar een procent of 20.... en daar komt ook nog weer eens 19% BTW bovenop. Bovendien liggen de kosten voor bandbreedte in Nederland iets anders.

Ik zou meer rekenen op minimaal Hfl 150.

Trouwens ook heel goed te doen :)

Maarten

Proud to be an American.
Hier woon ik

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Op maandag 19 februari 2001 17:01 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat is inkoop. Ten eerste moeten ze ook nog wat geld verdienen, zeg maar een procent of 20.... en daar komt ook nog weer eens 19% BTW bovenop. Bovendien liggen de kosten voor bandbreedte in Nederland iets anders.

Ik zou meer rekenen op minimaal Hfl 150.

Trouwens ook heel goed te doen :)

Maarten
Ja, idd, waar kan ik inschrijven ? Kan ik er ook twee nemen ?..
Tja, zal in nederland nog wel ff niet aan de beurd komen.

One of the animals has left its cage today.

• -MAD-
De huidige koers ligt op
1,00 GBP = 3,45531 NLG

341,92 * 3,45531 = 1181,44
1181,44 * 1,2 = 1417,73
1417,73 * 1,19 = 1687,10
1687,10 / 12 = 140,59

dus dat is idd zo''n 140 a 150 piek per maand... :)

en als de OPTA KPN nog ff wil pesten leggen ze hier het tarief nog iets lager, omdat de infrastructuur hier beter is dan in Engeland, dus minder snel overbelasting :P

• StratoFarmer

StratoFarmer

nog ff, waarom dit??:
"1181,44 * 1,2 = 1417,73"

20% erbij omdatuh.....?

oeps, laat maar, ik zie het al....zeg maar de winst voor de aanbieder. Ik vind dat persoonlijk wel een beetje veel, maar goed.

beetje nutteloos dus, deze posting. ;)

• xxxMaverick
Op dinsdag 20 februari 2001 10:47 schreef StratoFarmer het volgende:
nog ff, waarom dit??:
"1181,44 * 1,2 = 1417,73"

20% erbij omdatuh.....?

oeps, laat maar, ik zie het al....zeg maar de winst voor de aanbieder. Ik vind dat persoonlijk wel een beetje veel, maar goed.

beetje nutteloos dus, deze posting. ;)
vergeten jullie nu niet de kosten voor modembanken enz enz? reken maar op 300 in de maand

Verwijderd

Topicstarter
het blijft ondertussen angstvallig stil bij worldcom :(

Verwijderd

zo stil dat er volgens mij nooit iets gebeurd ;)

Verwijderd

Topicstarter
dat idee heb ik ook :( kga zometeen maar weer eens bellen.... :)

• -MAD-
vergeten jullie nu niet de kosten voor modembanken enz enz? reken maar op 300 in de maand
Het moet wel een ''beetje'' aantrekkelijk blijven anders is er denk ik te weinig vraag naar en de OPTA zal denk ik ook niet te hoog gaan zitten, om het nog een beetje met kabel prijzen te kunnen vergelijken

en MCI is nou niet echt een bedrijfje wat net begint, dus ze zullen het hardware-matig al redelijk voor elkaar hebben denk ik

• StratoFarmer

StratoFarmer

er is weer leven in de brouwerij:
OPTA komt met tarief voor ''flatfee'' internet

Uitgegeven: 4-4-2001 21:15

AMSTERDAM - De toezichthouder op de telecommarkt OPTA heeft voorlopige tarieven vastgesteld voor internetten via de telefoon voor een vast bedrag.

Eind november vorig jaar oordeelde de OPTA in een geschil tussen KPN en het Amerikaanse telecombedrijf WorldCom over toegang tot het internet zonder telefoontikken.

WorldCom kan als eerste in Nederland internet via de telefoon aanbieden tegen een vast bedrag, zonder de ''gewraakte'' telefoontikken en zonder daarmee een al te groot risico te lopen.

Vooralsnog geldt dat alleen voor consumenten met een digitale aansluiting (ISDN), maar die beperking vervalt na 1 juli 2001, zo heeft de OPTA vorig jaar bepaald.
nu.nl/document?n=28971

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Op zaterdag 17 februari 2001 09:15 schreef achappey het volgende:
is het echt zo simpel om ff een bedrijfje op te zetten? zo ja dan kan ik ook adsl via supportnet krijgen
Ja hoor is heel erg gemakkelijk, Je kunt je gewoon bij de Kamer van Koophandel registreren voor iets van 100,- per jaar. Kun je ook gelijk bij de Makro etc gaan winkelen. Verzin wel eerst wat voor soort bedrijf je opgeeft.

Verwijderd

Op donderdag 05 april 2001 13:43 schreef StratoFarmer het volgende:
er is weer leven in de brouwerij:
[..]

nu.nl/document?n=28971
Dit is inderdaad goed nieuws, maar toch vrees ik dat het weer even gaat duren voordat dit er daadwerkelijk is.
Pagina: 1