Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Verwijderd
Maar het lijkt me heel sterk als ik mijn internetverbinding niet kan delen met mxstream. Je hebt de keuze tussen twee modems in usb formaat en ethernet... verschil 100 piek.. (ethernet duurder)
Maar heeft iemand van jullie ervaring met internet verbinding delen met kpn mxstream?
Thnx
Verwijderd
Verwijderd
Kben erg blij om dat te horen... Kan ik nu mijn abbonnemetsgeld delen door 3
Ik zit zelf te denken om hem te delen met een nt4 bak en winproxy (ok de linux freaks onder ons verklaren me voor gek) maar nt zit nu eenmaal bij mij in de eindterm van school (opleiding automatisering). kan ik het een beetje in de praktijk brengen.
Thnx... andere suggesties zijn natuurlijk welkom.
Verwijderd
zet dan meteen win2k eropOp donderdag 01 februari 2001 13:48 schreef Eddyfreddy het volgende:
nou ok...
Kben erg blij om dat te horen... Kan ik nu mijn abbonnemetsgeld delen door 3
Ik zit zelf te denken om hem te delen met een nt4 bak en winproxy (ok de linux freaks onder ons verklaren me voor gek) maar nt zit nu eenmaal bij mij in de eindterm van school (opleiding automatisering). kan ik het een beetje in de praktijk brengen.
Thnx... andere suggesties zijn natuurlijk welkom.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
Ik heb twee weekjes geleden MXstream via XS4ALL aangevraagd en had ook gehoopt met NAT aan de slag te gaan. Nou gaat KPN binnenkort hun CNAT er uit gooien, misschien dat het dan wel gaat werken....
Trouwens: Op de KPN mxstream site las ik vorige week nog dat je volgens KPN *wel* met meerdere PC''s kan internetten. Volgens een grafiekje moest je aan het MXstream modem een hub hangen (met twist kabel) en aan dit hubje je meerdere PC''s moest aansluiten.
Verwijderd
Ik heb mijn ADSL connectie geshared (ethernet aansluiting met sygate 4. Werkt ook met NAT.
Tob
Is dit dan ook voor MXstream Basic??Op donderdag 01 februari 2001 14:10 schreef Latie het volgende:
Trouwens: Op de KPN mxstream site las ik vorige week nog dat je volgens KPN *wel* met meerdere PC''s kan internetten. Volgens een grafiekje moest je aan het MXstream modem een hub hangen (met twist kabel) en aan dit hubje je meerdere PC''s moest aansluiten.
Dacht alleen voor Mxstream extra want indien dit wel kan is dit errug intressant voor mij want ''k heb namelijk al een HUB hier.
OK, zal wel, ik ken Sygate niet dus ik weet niet hoe dat daarmee zit. Probeer anders WINroute ff en als het werkt wil je dan ff de configuratie posten?Op donderdag 01 februari 2001 14:15 schreef RopStop het volgende:
ONZIN!!
Ik heb mijn ADSL connectie geshared (ethernet aansluiting met sygate 4. Werkt ook met NAT.
Tob
DANK!
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
Volgens mij lag ik een beetje te
Werkt inderdaad alleen met Extra.
Verwijderd
Met extra krijg je meerdere IP adressen en kun je via je ethernet modem op een hub met 4 pc''s inbellen.Op donderdag 01 februari 2001 14:31 schreef Latie het volgende:
Sorry Tampie2000, ik heb het nog ff nagelezen. You''re right.....
Volgens mij lag ik een beetje te
Werkt inderdaad alleen met Extra.
Een BASIC abo kan WEL worden geshared met bijvoorbeeld sygate. Twee nics in je router pc, sygate d''r op, netwerkje aanleggen en surfen maar.
Rob
En zie daar de reden dat KPN zegt dat je niet kan sharen....Latie zei ongeveer:
MXstream sharen via directe aansluiting op hub, is toch alleen met het "Extra" account mogelijk en niet met het "Basic"-abbo...
En RopStop zei het volgende:
Met extra krijg je meerdere IP adressen en kun je via je ethernet modem op een hub met 4 pc''s inbellen.
Een BASIC abo kan WEL worden geshared met bijvoorbeeld sygate. Twee nics in je router pc, sygate d''r op, netwerkje aanleggen en surfen maar.
Anders hebben ze geen argument om je aan dat "Extra" account te helpen...
PC-Specs
"...You may feel a little sick..."
Verwijderd
Verwijderd
Wat gebruik je om te sharen? Ik heb een pentium 100 met 16MB geheugen en win98se. Ik heb er ramidle op geinstalleerd (maakt eens in de zoveel tijd het geheugen leeg) en de pc blijft makkelijk een week aan op internet zonder te rebooten.
Voor de rest staat cpuidle er nog op, adsl online van xs4all en sygate. VOor de rest een clean install van win98 SE.
Verwijderd
Verwijderd
De eis/wens was dat er op het netwerk alleen op de computers een TCPIP laag was geinstalleerd en dat er een DHCP server aanwezig is om alle settings op de PC''''s te regelen. Tevens moest er op de PC''''s geen enkele andere software benodigd zijn dan de normale Explorer. Ook moest er via een normale Default Gateway naar het internet kunnen worden verbonden. Geen menselijk interventie om een verbinding naar Internet te maken.
Dit alles is realiseerbaar.!
Men neme een PC en installeerd hier Windows 2000 Proffesional op een PC. Installeer de Mxstream software als aangegeven. Download de NetSpeed Login software HIER (met dank aan J.Engelen)
Maak de VPN verbinding SHAREABLE. Letop dat je de IP nummers op deze PC vast ingeeft op 10.0.0.150.
Als de Internet MXstream op deze (gateway)PC werkt. gaan we verder met het instellen van de MXstream Router.
Deze heeft non-documented features. N.L. DHCP server.
Standaard staat deze functie UIT.
Je kunt de router deels onderhouden met je webbrowser middels http://10.0.0.138 Wil je de DHCP aktiveren dan dien je een telnet sessie op te zetten middels : telnet 10.0.0.138
Geef een loginnaam (bv.: ik)
tik Help voor alle commando''''s
om de dhcp te installeren tik je: DHCP
dan: CONFIG beginrange=10.0.0.160
CONFIG endrange=10.0.0.199
(nu zijn er maximaal 40 pc mogelijk)
tik daarna:
CONFIG netmask=255.255.255.0
CONFIG gateway=10.0.0.150
CONFIG dnsaddr=10.128.1.39
START
SAVE
Nu is Mxstreamrouter geconfigureerd als DHCP server.
Op de werkstations (W95/W98/WNT/W2000/Linux ect) kun je nu volstaan met de TCPIP instelling volledig op DHCP te zetten.
Klaar!
Dat modem is gewoon je eigendom wanneer je het gekocht hebt (en dat kopen valt dus onder de aansluitkosten). Je koopt een vrij kostbaar apparaat en er wordt bewust te weinig uitleg bij gegeven. Wat een oplichters!