[BC3] Probleem met 3de netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hoi weer,

Ik heb vandaag geexperimenteerd met een 3de netwerkkaart in m''n linux bak maar heb een probleem...
De originele config is:
-eth0: kabelmodem (DHCP)
-eth1: intern netwerk 1 (192.168.3.1)

De bedoeling was om iets te krijgen zoals:

-eth0: kabelmodem (DHCP)
-eth1: intern netwerk 1 (192.168.3.1)
-eth2: intern netwerk 2 (192.168.11.1)

Echter dat draaide wat anders uit... Na het insteken van het nieuwe netwerkkaartje vond de New Hardware Found wizard van Redhat 7.0 de nieuwe kaart. Er werd de mogelijkheid voorgesteld om de huidige netwerkinstellingen te migreren. Geen idee wat ze daarmee bedoelden heb ik maar Yes daarop geantwoord... Maar wat ik ook probeerde, de netwerkkaart duikte nergens op als eth2 :(

Dan maar effe de kaart er weer uit en de oude instellingen teruggezet. De kaart er weer in en nu koos ik NO voor Migrate Network Configuration toen de nieuwe hardware gevonden werd. Daarna het nieuwe IP (192.168.11.1) ingevuld. Resultaat: De eth0 (m''n kabelmodem) kreeg bij het opstarten FAILED. Niet echt juist dus :(

Alle netwerkkaartjes werken perfect, dat heb ik uitvoerig getest. Is het mogelijk een IRQ conflict is tussen de netwerkkaartjes, en zo ja... hoe kan ik dat zien in Linux? In Windows kijk je in de device manager, maar hoe zit dat in Linux?

Iemand een idee wat er mis kan zijn?

• Paulum
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-06 12:25
Je moet de eth2 natuurlijk wel aanzetten, gewoon simpel met netcfg of zo iets.

De instellingen kun je gwoon in /etc/sysconfig vinden enzo.

IRQ''s kun je met insmod meegeven of in het rom van de netwerkkaart opslaan met zo''n configuratieproggie.

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Zijn de netwerkkaartjes toevallig hetzelfde?

dan in je lilo.conf toevoegen:

append ether=eth0, eth1 etc.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Paulum
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-06 12:25
Dat is toch alleen als de netwerkkaartjes in de kernel zijn gecompileerd?

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:59
Echter dat draaide wat anders uit... Na het insteken van het nieuwe netwerkkaartje vond de New Hardware Found wizard van Redhat 7.0 de nieuwe kaart. Er werd de mogelijkheid voorgesteld om de huidige netwerkinstellingen te migreren. Geen idee wat ze daarmee bedoelden heb ik maar Yes daarop geantwoord... Maar wat ik ook probeerde, de netwerkkaart duikte nergens op als eth2
waar kan ik die vinden?

zeroxcool.net - curity.eu