Toon posts:

[BC3] FreeBSD vs Linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
<BR>kheb beide in de kast liggen<BR>welke kannik et best op mijn 2eCptje zette?<P>(ik wil weten wat beter is.. niet makkelijker)<BR>Tnx

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Tsja, moeilijk te zeggen. Ik heb me altijd laten vertellen dat FreeBSD de beste TCP/IP stack van alle OSsen heeft, en dat het om die reden (naast bijna paranoide standaard settings voor de privileges) en stabiliteit de beste keuze is voor een inetserver.<P>Aan de andere kant las ik juist gisteren dat Linux veel betere SMP-code heeft dan FreeBSD, dus dat je op een multiproc. bak weer beter dat OS kunt gebruiken.<P>Persoonlijk geef ik bovendien de voorkeur aan Linux (en dan wel Slackware :)) omdat het veel breder ondersteund wordt. Het aanbod aan drivers is groter, en er is meer "leuke" software voor te krijgen die oha makkelijker aan de praat te krijgen is.<P>The choice is yours... :)

• Hans
  • Niet online
<BR>Jeroen: Yes! eindelijk nog iemand gevonden die Slackware gebruikt ipv roodhoofd enzo. Bravo voor je keuze :7

• jeroen|IA
  • Laatst online: 26-05-2025
Hehe... eigenlijk zou mijn voorkeur uitgaan naar een distro met de overzichtelijkheid en de mate van "afheid" (is dat een woord? :)) van Slackware 7, maar met het packagemanagement van Debian (apt en dpkg dus). Maar eigenlijk bouw je de beste setup toch door het meeste zelf vanaf source te compileren en daarbij meteen te optimizen, dus... :)

• RvdH
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

SlackWare 7 Kix Ass :)

• Pierik
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:02

Pierik

I'll be back!!!

Zelf ik heb nu slackware. De hd in m''n servertje is eergisteren gecrashed :( en daar stond Redhat 6.2 op. Dus dat heb ik toen gisteren gelijk maar ff vervangen voor Slackware 7.1 :D

Iracing Profiel

Verwijderd

Ligt het ook niet een beetje aan wat je er mee wil doen.
ik wou op mn systeem pertinent Lotus Domino draaien. Dat heb je niet voor BSD

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:12

Kettrick

Rantmeister!

Op dinsdag 07 december 1999 20:44 schreef Hans het volgende:
<BR>Jeroen: Yes! eindelijk nog iemand gevonden die Slackware gebruikt ipv roodhoofd enzo. Bravo voor je keuze [url="i/s/loveit.gif"][afbeelding][/url]
Er zijn er meer hoor, RoeLz heeft ook 2 slakwaar doosjes staan :)

Verwijderd

Ikke is ooit begonnen met mandrake, maar dat werd al snel zo''n zooitje dat ik sindsdien alleen maar Slack gebruik, zowel op server als werkbak.

• Tassadar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-08 23:59

Tassadar

l33t h4x0r :)

als het geen slackware is dan is het geen linux :)
* Tassadar ook trouwe slackware fan
draait hier als firewall
op een 2.2.19+openwall kerneltje
binnenkort 2.4.3 :)

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Op woensdag 10 januari 2001 14:26 schreef RoeLz het volgende:

Er zijn er meer hoor, RoeLz heeft ook 2 slakwaar doosjes staan :)
Hier nog 1 :)
Mijn trouwe servertje genaamd ''Dimple'' zei net
code:
1
2
dimple:/$ uptime
5:42pm  up 111 days, 14:39,  1 user,  load average: 1.07, 1.03, 1.01

tegen me :)

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• Tassadar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-08 23:59

Tassadar

l33t h4x0r :)

hehe.. poll: hoeveel slackdozen heb je thuis?

* Tassadar twee stuks :)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

al zeker 9999[insert a bunch of niners here]99 keer over gehad... bovendien ouwe koe zonder enige nuttige bijdrage omhoog

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1