[BC3] Welk bestand op sector xxx met ReiserFS?

Pagina: 1
Acties:

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Om dus geen last te hebben van fouten in m''n filesystem gebruik ik ReiserFS, maar die blijkt toch nog niet perfect :'(
Reiserfsck gaf een boel fouten, die gelukkig voor het grootste deel konden worden gefixed, ik zit nu alleen met verschillen tusen m''n ''bitmaps'' (een soort partitie-tabellen neem ik aan?). Er zijn negen verschillende bitjes, en hij geeft precis aan op welke sectoren die zitten.
Als ik gewoon de bestanden die daar steen verplaatst, kan het allemaal misschien gerepareerd worden zonder de hele ''Tree'' te herbouwen, want daar heb ik ook weinig goede ervaringen mee (de fouten zijn wel weg, maar er zitten vage tekens (die in de file-editor van een kleuren-MC opduiken als lichte punten op een zwarte achtergrond) in sommige bestanden, waardoor je systeem alsnog niet bruikbaar is).

Weet iemand hoe ik er achter kan komen welke bestanden op de sectoren met fouten staan, en zo ja, hoe dan?

Ik gebruik trouwens het ReiserFS 3.5 in kernel 2.4.4. En ik weet niet of de sectoren waar het hier over gaat echt sectoren op mijn hardeschijf zijn of sectoren binnen het ReiserFS (ze liggen tussen 23000 en 65000).

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Is je HD niet gewoon stuk?
Al gescand op bad sectors?

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Nee, dat denk ik niet, de schijf is nog geen jaar oud, en een huisgenoot van me heeft namelijk exact hetzelfde probleem. Hij heeft alleen 400-nogwat verschillen tussen z''n bitmaps, dus daar is niets meer aan te doen dan fdisk-en ;(
Domme vraag trouwens misschien, maar hoe check ik op badsectors onder Linux?

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum