Toon posts:

[BC3] Waar is het bestand ctty0 voor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb steeds problemen dat mijn internetverbinding verbroken wordt. Moet dan zelf handmatig de DHCPclient restarten (dan werkt het weer).

Dit probleem treedt op willekeurige tijden op. Soms om de paar uur, dan werkt het wel weer een aantal dagen achter elkaar.

Nu heb ik de helpdesk van chello opgebeld en die zeiden dat ik het bestand /dev/ctty0 moest verwijderen en dan zou het opgelost zijn.

Maar waar dient dit bestand voor? En het staat bij mij niet op mijn systeem.

Kortom is dit weer zo''n belachelijk antwoord van de helpdesk?

• bickel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-02-2025
Het is in elk geval een divice file.
Is geen echt file maar een link naar een plek in de kernel als ik het goed heb om de aansturing van een divice te regelen.
tty is voor terminal, dus kan een telnetsessie zijn, maar ook een modem-telnetsessie.
waarom die c ervoor? geen idee

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op dinsdag 29 mei 2001 18:53 schreef tokkie het volgende:
Ik heb steeds problemen dat mijn internetverbinding verbroken wordt. Moet dan zelf handmatig de DHCPclient restarten (dan werkt het weer).

Dit probleem treedt op willekeurige tijden op. Soms om de paar uur, dan werkt het wel weer een aantal dagen achter elkaar.

Nu heb ik de helpdesk van chello opgebeld en die zeiden dat ik het bestand /dev/ctty0 moest verwijderen en dan zou het opgelost zijn.

Maar waar dient dit bestand voor? En het staat bij mij niet op mijn systeem.

Kortom is dit weer zo''n belachelijk antwoord van de helpdesk?
/dev/ctty* is geen bestaand device, en heeft ook nog nooit bestaan. Ik ken iig geen UNIX versie waar het wel bestaat.

Ten tweede kan ik me geen reden bedenken wat een DHCP client met een terminal device moet doen..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen