[BC3] Welke MACos op PowerPC

Pagina: 1
Acties:

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:15
Ik ben sinds kort in het bezit van een Apple PowerPC 7100/80. Snelheid maar liest 80mhz en 16mb intern. Ik probeer MacOS 8.6 er op te zetten maar ik weet het niet, en nog meer. MacOs 8.6 luk niet want die vraagt 24mb. Welke versie zoal dan wel lukken? En wat voor soort geheugen is dat???? Kan ik er gewoon Sdram inzetten

Verwijderd

Volgens mij moet OS 8.0 en 8.1 (minimaal 16MB) wel kunnen draaien denk ik.

hier wat meer info over de powermac 7100

Verder zijn het gewoon 72-pins SIMM-modules.

• poes
Waar zou ik dat nog kunnen vinden denk je?
En hoeveel geheugen kan ik daar maximaal bijprikken????

Technisch best interessant. CD en HD zijn SCSI.

Verwijderd

hmmzzz een 7100 moet minimaal MacOS 7.1.2 hebben. Systeem 8.0 draait er perfect op!
simms zijn 72-pins fast paged...

tip. doe er GEEN OS 9 op, want dat draait echt voor geen meter. tenzij je van wachten houd.

edit:

de 7100 heeft in totaal 4 geheugen sloten ( zitten onder de plek voor een CD-rom drive.. priegelen dus)

of t scsi is maakt niet uit :-) ieder MacOS (zelfs OS X ) kan gewoon met scsi devices overweg zonder probleem verder...

Verwijderd

hmmzzz een 7100 moet minimaal MacOS 7.1.2 hebben. Systeem 8.0 draait er perfect op!
simms zijn 72-pins fast paged...

tip. doe er GEEN OS 9 op, want dat draait echt voor geen meter. tenzij je van wachten houd.

• poes
Maar waar vind ik de OS-en nu nog???

Verwijderd

MacOS 7.5.3 kun je van de Apple FTP site downloaden(gratis) MacOS 8 niet...

Verwijderd

MacOS 7.5.3 kun je van de Apple FTP site downloaden(gratis) MacOS 8 niet...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
MKLINUX draait er ook op,
een hele mooie alternatief voor je oude PPC 7100

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• poes
Hoe maak ik mijn harde schijf helemaal schoon? Enne, zou ik van 7.5.3 verder kunnen gaan naar 8.6 ondanks maar 16 mb?

Verwijderd

nee.. 8.6 zal hoogstwaarscheinlijk niet draaien op je 7100. simpelweg te verouderd...

mkLinux draait, idd, maar vereist wel kennis...

je HD schoon maken ? je kunt van de "DiskTools'' diskette opstarten, die je van de applesite download, en dan kun je ''wis schijf'' uit t Archief menu kiezen( nadat je de HardDisk geslecteerd hebt natuurlijk ) en dan is hij schoon...

wil je de schijf helemnaal opnieuw initialiseren, moet je Apple Schijfinstallatie, die ook op de DiskTools diskette staat draaien

• poes
Nu staat er 7.5 op en een heleboel bagger.
Het liefst heb ik minimaal 7.6, dan werkt internet explorer ook. Lijkt me grappig.

Conclusie: geheugen bijzetten om 8.6 te draaien zal gewoonweg niet lukken?

Verwijderd

t is niet aan te raden om op een 601 processor hoger dan OS 8(.1) te draaien... dat ga je zwaar merken in je snelheid...

hmmzz als je de computer van een ander heb gekregen. zorgen dat je van hem/haar OS 8 cd krijgt, en m gewoon helemaal formatte, is t beste

• poes
Ja, daar ben ik net mee aan de slag gegaan. Die had alleen 8.6 en 9 van de Imac en zou nu gaan zoeken naar 8. Lijkt me leuk om eens met Apple aan de slag te gaan, ook al is het een oud beestje.

• Vaagharses
  • Laatst online: 22-12-2022
Op dinsdag 29 mei 2001 21:41 schreef snakeeye het volgende:
MKLINUX draait er ook op,
een hele mooie alternatief voor je oude PPC 7100
Ja dat heb ik helaas nog niet werkend gekregen op mijn PPC 6100... volgensmij te weinig RAM :? Maar OS 7.5 is toch net niet leuk, die heb ik hier draaien op mijn MACje en dat TCP/IP werkt niet echt makkelijk, maarja misschien moet ik er maar wat meer tijd in steken :+

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Verwijderd

tcp/ip werkt wel goed, maar dan moet je OpenTransport downen. de standaard tcp/ip van MacOS-en onder 7.6 is redelijk RUK te noemen...
Pagina: 1