[BC3] Kan koe & proxy ook als een andere user dan root?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb op m''n Linux bakkie een koe (distributed.net) en een personal proxy lopen. Ze starten automatisch op bij het opstarten van de PC (SysV start/kill script).

Mijn probleem (nou ja, voor zover het een probleem is) is dat de koe en proxy steeds als ''root'' draaien. Ze gebruiken poort 2064, dus boven de 1024 en zouden in principe dus geen ''root'' nodig hebben. En voor zover ik weet is het ''t beste als je zo weinig mogelijk als root draait (of heb ik dat weer helemaal verkeerd begrepen :) )

Dus mijn vraagje is, kan ik de koe en proxy als ''nobody'' lopen, en zo ja, hoe stel ik dat in?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

su - username progammanaam
eventueel met c dus su - c etc.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

#RC5
su - fkooma -c "cd /home/fkooma/dnetc ; ./dnetc >/dev/null &"

als dnetc in /home/fkooma/dnetc/ staat, dit staat in m''n opstartscript...

Waarom nobody? dan moet je ook weer een speciale directory schrijfbaar maken voor nobody...een bestaande user is handiger :)