[BC3] 3com netwerkkaart onder Linux

Pagina: 1
Acties:

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
Ik heb laatst redhat 7.1 geinstalleerd op een pentium 133 32 mb 4 gb.. nu heeft deze computer 2 netwerkkaarten: een realtek en een 3com (van chello).

Op een of andere reden lijkt het dat deze 3dcom kaart niet werkt. Hij geeft steeds een FAILED bij het booten. Als ik de netwerkkaarten wissel van PCI slot dan vind ie nog steeds geen 3com kaart, maar wel weer de realtek ? Ik kan dus alleen maar chello gebruiken via de realtek kaart

Iemand enig idee wat ik fout doe ?
grtz
linuxnewbie

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ja je geeft te weinig informatie!

over wat voor 3com kaart heb je het :?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Hulky
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:44

Hulky

Er staat mij iets van bij dat je de PnP ondersteuning van het kaartje moet uitschakelen. Dit kun je doen met de config tool die je bij je NIC kreeg. Suc6

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
waarschijnlijk is je netwerkaart niet gecompileerd in de kernel, bekijk ff je kernel configuratie dan weet je het zeker, en weet je wat je moet doen :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op dinsdag 29 mei 2001 17:54 schreef Hulky het volgende:
Er staat mij iets van bij dat je de PnP ondersteuning van het kaartje moet uitschakelen. Dit kun je doen met de config tool die je bij je NIC kreeg. Suc6
Dit klopt voor de 3c590(b). Die kaart moet onder DOS (dat moet je dus wel hebben ... ) met een utility (komt bij de kaart of kan je downloaden) uit PnP modus halen. Zodra je dit doet gaat het modproben van de ''3c509'' module gelijk goed.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op dinsdag 29 mei 2001 17:54 schreef Hulky het volgende:
Ik heb zelf een 3c905b, en die kreeg ik nooit aan de praat tot ik in de Bios PnP enabled OS uitzette... Ik denk dat dat net zoiets is, maar dan zou je het dus in de Bios ook moeten kunnen doen.

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik had gisteren weer problemen met een 3C905B, was dit probleem al eens eerder tegengekomen. De kaart werd netjes door Linux gedetecteerd, en kon er gewoon mee werken, maar alleen maar op 10Mbit/half duplex, terwijl dat kreng aan een full duplex autosensing switch hangt...

De 3C905B vervangen door een 3C905C en het probleem was opgelost. Kan zijn dat het ligt aan de driver(module), aangezien de 3c905B standaard de 3c59x module gebruikt, en de 3c905C de 3c90x module.

-- edit --
aanvulling: dit is met pnp os disabled in het BIOS, en met het NIC config programma de kaart ingesteld op 100Mbit/full duplex.

Verwijderd

als je een 3com kaart koopt krijg je daar diskettes bij( ik kreeg ze tenminster er wel bij ) als je dan ff met een dos diskette boot, en de config diskettes erin doet, kun je de netwerk kaarten geheel naar your likings configgen, half/full duplex, PnP of niet...! ik had t zelfde probleem, maar was snel opgelost...

dezelfde tool bestaat ook voor linux, maar die is redelijk ingewikkeld... ff op freshmeat.net en de 3com site zoeken en je vindt wel wat...
Pagina: 1