[BC3] automatische ftp download op linux-server starten?

Pagina: 1
Acties:

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:16
Ik download vaak films enzo maar wil niet apart mijn pc ervoor aanlaten omdat hij teveel lawaai maakt.

Nu zou ik graag willen dat de Linux server dat voor mij zou doen.

Kent iemand een progje die dit doet??

Ik wil dus iets aanklikken en de download op de server starten en dat ik dan putty en mijn eigen pc afsluit en dan ga pitten.

Oh ja, voor alle duidelijkheid, de server staat niet op mijn kamer en het is niet echt handig dat ik er telkens heen moet lopen, dus ik moet het via putty kunnen starten!

Alvast bedankt!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
je kunt hiervoor bijvoorbeeld screen gebruiken

screen ncftp path/to/file

met Ctrl-A D ''detach'' je hem en kun je gaan maffen.

volgende keer krijg je hem met screen -r weer terug

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Red devil
Op dinsdag 29 mei 2001 16:24 schreef mklerx het volgende:
je kunt hiervoor bijvoorbeeld screen gebruiken

screen ncftp path/to/file

met Ctrl-A D ''detach'' je hem en kun je gaan maffen.

volgende keer krijg je hem met screen -r weer terug
hee tof, maar kan dit ook met hele directorys?? Films en Isos staan altijd in 15 meg files op die ftp nl.
En ik kan dan ook uitloggen en later weer inloggen en dan met screen -r terughalen?

• Red devil
anyone?

• BC3 Victim
met screen kun je in principe alles op de achtergrond draaien. Dus moet je apart uitzoeken hoe je een hele directory binnenhaalt in een bepaald programmatje.

je kunt dus binnen screen ncftp gebruiken of wget, of nog iets anders waarmee je een hele directory kunt binnenhalen.

Screen is alleen het ''achtergrondprogrammatje'', het eigenlijke werk gebeurt door het programma wat je binnen screen aanroept.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Red devil
Op dinsdag 29 mei 2001 16:28 schreef mklerx het volgende:
met screen kun je in principe alles op de achtergrond draaien. Dus moet je apart uitzoeken hoe je een hele directory binnenhaalt in een bepaald programmatje.

je kunt dus binnen screen ncftp gebruiken of wget, of nog iets anders waarmee je een hele directory kunt binnenhalen.

Screen is alleen het ''achtergrondprogrammatje'', het eigenlijke werk gebeurt door het programma wat je binnen screen aanroept.
toppie, ga straks gelijk ff testen
:)

• Red devil
hmmmmm vaag
als ik een ncftp commando geeft blijft ie steken op dit:

Current remote directory is /Movies/DVDRip/VCD/Chocolat.WS.SVCD.DVDrip-TcS.
ncftp ...lat.WS.SVCD.DVDrip-TcS > $D.DVDrip-TcS/

verder gebeurt er niets en ik haal ook niks binnen, doe ik iets fout? ik heb met het commando dit gegeven:

ncftp -r ftp://user:pass@blabla.dir.blab/

dat zou toch goed moeten zijn???

Verwijderd

Probeer anders gewoon je ftp-proggie wat je altijd gebruikt. Bijv:

screen nftp
(textmode ftp client, wel met menu''s etc)
log in, ga naar de dir, tag alle bestanden (maak evt een queue), start de queue, ctrl-a-d..
Et voila. Uitloggen, morgen terugkomen en screen -r. Voila

• Red devil
Op dinsdag 29 mei 2001 18:27 schreef Deleon het volgende:
Probeer anders gewoon je ftp-proggie wat je altijd gebruikt. Bijv:

screen nftp
(textmode ftp client, wel met menu''s etc)
log in, ga naar de dir, tag alle bestanden (maak evt een queue), start de queue, ctrl-a-d..
Et voila. Uitloggen, morgen terugkomen en screen -r. Voila
thanx
ff proberen

• Red devil
Yes het werkt!
thanx everybody!

• BC3 Victim
Trouwens, dit kun je ook makkelijk met nohup doen. Alleen moet je prog dan wel via commandline compleet te besturen zijn. Dus niet interactief.
Dit doe ik bijvoorbeeld vaak als ik mijn sources upgrade:

nohup cvsup -g -L 2 cvsup-file > cvsup.29052001 &

Als je uitlogt blijft het gewoon doordraaien... ideaal

Pagina: 1