[BC3] [LINUX] Toegestaande Usernames

Pagina: 1
Acties:

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Topicstarter
Ik heb een script gemaakt waarmee er via een website''s users kunnen worden aangemaakt.

Maar nu ben ik tot mijn grootte schrik er achter gekomen dat sommige usernames niet zijn toegestaan.
oa
-- Username''s met spaties ( |:( dom van mij had ik kunnen weten |:( )
-- Username''s mogen niet beginnen met een hoofdletter :? :? :? Want dan kunnen ze niet inloggen met telnet of pop3?

Ik controleer dus nu op alphanumerieke waardes + _ . Minimaale lengte van 6 chars. En dat zou dus goed moeten gaan maar nu blijkt dat:
-- Username''s mogen niet beginnen met een cijfer :? :? :?

Dat kan ik nu zonder veel problemen aanpassen, maar zijn er nu nog meer van dit soort valkuilen waar ik op moet letten? Heeft iemand bv een site waar de definitie van een username op staat?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Zover ik weet niet.

Maar verder nog ... max. 13 karakters,
geen ? / @ # $ etc. volgens mij

Verder die hoofletter zou niet uit moeten maken maar dan moet deze wel altijd ingevuld worden en niet vergeten!

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Topicstarter
Op dit moment heb ik als criteria:

- Alleen Letters, Cijfers, Punten, Underscore''s en Min tekens
- alleen kleine letters
- beginnen met een letter
- minimaal 6 en maximaal 13 chars

Iemand anders nog iets?
Verder die hoofletter zou niet uit moeten maken maar dan moet deze wel altijd ingevuld worden en niet vergeten!
Misschien was het een probleem omdat de hoofdletter aan het begin zat, maar het maakt niet uit alles MOET nu gewoon kleine letters.... misschien een beetje overkill maar raken zal ik >:)

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• im_ik
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2025

im_ik

dat ben ik dus

Eeen ! mag ook.
Aangezien ik die altijd aan het eind van mijn passworden zet >:)

Atari Terminator AI - LegoBlockX3 = ᒢᐩᐩ.ᒡᒢᑊᒻᒻᓫᔿ.ᣳᣝᐤᣜᣳ.ᐪᓫᣗᔿᑊᣕᣔᐪᐤᣗ.T008ᖟ

Verwijderd

iemand nog iets?

Ja ikke wel :)

Username zou ik simpel houden. Gewoon alleen letters en cijfers bijvoorbeeld.

Wachtwoord moet je veel aandacht aan besteden. Alleen kleine letters voor een wachtwoord is te simpel te kraken.

Verwijderd

Op dinsdag 29 mei 2001 16:04 schreef im_ik het volgende:
Eeen ! mag ook.
Aangezien ik die altijd aan het eind van mijn passworden zet >:)
geef eens een aantal van je wachtwoorden als voorbeeld, ik snap niet wat je bedoelt :P :D :+

• im_ik
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2025

im_ik

dat ben ik dus

Op dinsdag 29 mei 2001 16:09 schreef Zemanova het volgende:
[..]
geef eens een aantal van je wachtwoorden als voorbeeld, ik snap niet wat je bedoelt :P :D :+
Zoiets:

user: root
pass: r3Bo0t!

Atari Terminator AI - LegoBlockX3 = ᒢᐩᐩ.ᒡᒢᑊᒻᒻᓫᔿ.ᣳᣝᐤᣜᣳ.ᐪᓫᣗᔿᑊᣕᣔᐪᐤᣗ.T008ᖟ

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op dinsdag 29 mei 2001 15:44 schreef LuCarD het volgende:
Ik heb een script gemaakt waarmee er via een website''s users kunnen worden aangemaakt.

Maar nu ben ik tot mijn grootte schrik er achter gekomen dat sommige usernames niet zijn toegestaan.
oa
-- Username''s met spaties ( |:( dom van mij had ik kunnen weten |:( )
-- Username''s mogen niet beginnen met een hoofdletter :? :? :? Want dan kunnen ze niet inloggen met telnet of pop3?

Ik controleer dus nu op alphanumerieke waardes + _ . Minimaale lengte van 6 chars. En dat zou dus goed moeten gaan maar nu blijkt dat:
-- Username''s mogen niet beginnen met een cijfer :? :? :?

Dat kan ik nu zonder veel problemen aanpassen, maar zijn er nu nog meer van dit soort valkuilen waar ik op moet letten? Heeft iemand bv een site waar de definitie van een username op staat?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1