[BC3] proftpd en nieuwe users vraagje [linux]

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hoi iedereen,

Ik heb een linux servertje waar een proftpd FTP server op loopt. Dat gaat allemaal vlotjes, maar als ik een nieuwe (ftp)user aanmaak dan ziet proftpd die niet vooraleer ik proftpd herstart. Dan kan toch niet de bedoeling zijn? Ik kan proftpd toch moeilijk effe herstarten als er mensen ingelogd zijn en up- of downloaden naar m''n server?

Alvast bedankt!!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

over wat voor user heb je het dan? een gewone full-user met shell-access of alleen een ftp-account zonder shell etc.

en waar maak je die aan?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

De normale procedure is dat wanneer je
een user toevoegt het systeem(proftpd)herinitialiseert.
soms wil het programma de user databas/list opnieuw inlezen met een commando bij proftpd ken ik dat commando niet.

bij named is er een commando dat je de dbase opnieuw initialiseert.

Als je moet herstarten
Dan doe je dit wanneer er geen gebruikers actief zijn in het systeem of op afgesproken tijden.(de tijden die bij de gebruikers bekend zijn)
Zo werkt het hier!

• BC3 Victim
Ok, bedankt!!
Dan maar alleen users aanmaken als er niemand ingelogd is :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op dinsdag 29 mei 2001 15:12 schreef mahi het volgende:
Ok, bedankt!!
Dan maar alleen users aanmaken als er niemand ingelogd is :)
Is niet nodig!

je kunt je proftpd namelijk met signal 1 killen, dan reload ie de config files ed.

dus: kill -1 [proftpd-PID]

• BC3 Victim
Of ProFTP niet in deamon mode starten, maar vanuit inetd (/etc/inetd.conf), dan wordt proftpd alleen gestart zodra er iemand wil ftp''en, en wordt ie voor elke user opnieuw gestart. Ideaal voor systemen met weinig FTP users.. ( < 100 ofzo)

• BC3 Victim
Op dinsdag 29 mei 2001 17:07 schreef creepy het volgende:
Of ProFTP niet in deamon mode starten, maar vanuit inetd (/etc/inetd.conf), dan wordt proftpd alleen gestart zodra er iemand wil ftp''en, en wordt ie voor elke user opnieuw gestart. Ideaal voor systemen met weinig FTP users.. ( < 100 ofzo)
Dat is nog ''ns een goed idee! Ga ik meteen zo doen! Bedankt voor de tip!

Verwijderd

Op dinsdag 29 mei 2001 15:46 schreef behindthesofa het volgende:

[..]

Is niet nodig!

je kunt je proftpd namelijk met signal 1 killen, dan reload ie de config files ed.

dus: kill -1 [proftpd-PID]
hmmm dit is ook gewoon een kill met daarna een restart.

En idd voor weinig users gewoon een inetdmode. (superserver)
Pagina: 1