Toon posts:

[BC3] opstarten van slackware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu slackware 7.1 geinstalleerd
ik heb een opstartdiskette gemaakt met bootdisk.img die in de map zipslack stond
als ik dat deed starte ie dus van de diskette
maar na een tijdje komt er dit te staan:

WARNING no ppa compatible devices found. As of 31/Aug/1998 Iomega started shipping parallel port ZIP drives with a different interface which is supported by the imm (ZIP plus) driver/ If the cable is marked with "Autodetect", this is what happened.
....
Partition check: hda: hda1 hda2 < hda5 hda6 >
VFS: Cannot open root device 08:04
Kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on 08:04

wat betekent dit, en waarom krijg ik slackware niet gewoon opgestart?

Verwijderd

Topicstarter
nee heb ik niet :)

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-08 09:44
Op maandag 28 mei 2001 20:14 schreef Xenation het volgende:
ik heb een opstartdiskette gemaakt met bootdisk.img die in de map zipslack stond

[..]
Jij hebt de bootdisk gemaakt uit de map ZIPSLACK. Ik denk dat dit de bootdisk is voor het booten vanaf een ZIP-drive, terwijl jij wilt booten vanaf een gewone diskette.

Ik weet niet waar je bij een slackware - installatie de gewone bootdisk kunt maken. Dat moet je dan maar ff in je manual opzoeken.

Suc6! ;)

edit:
Leesfout :+

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-08 09:44
Ik heb net mijn reactie ge-edit, misschien dat dat de oplossing is??

Verwijderd

Topicstarter
ja bedankt
nu kom ik erachter dat ik de verkeerde bootdiskette heb gemaakt
kweet al hoe ik een goede maak

Verwijderd

Op maandag 28 mei 2001 20:14 schreef Xenation het volgende:
Je zegt het zelf al: zipslack.... (8> Oftewel: boot Slackware vanaf ZIPdisk...

Dus niet de goeie disk gebakken, vriend. Je moet gewoon de eide bootdisk nemen als ik me niet vergis. Als het goed is zit er een readme o.i.d. bij die je precies uitlegt welke boot/root disks je nodig hebt.

Suc6 ! ;)

Pim

Verwijderd

Topicstarter
nu heb ik een andere gemaakt die in de map bootdsks.144 stond maar nu komt er dit, en ik kom er niet wijs uit:

VFS:insert root floppy disk to be loaded into RAMdisk and press ENTER
....
Kernel panic: no init found Try passing init=option to kernel

???

Verwijderd

Heb je wel een rootdisk :?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 mei 2001 21:57 schreef fkooman het volgende:
Heb je wel een rootdisk :?
kdenk het niet :?
hoe maak ik die ?

Verwijderd

met de tool rawrite onder dos, maar als je alles hebt geinst wil je dat niet hoor! pak dan een kernel uit de kernel dir van de slack ftp en cp die naar een flop zet daar loadlin op (dos flop) en type dan:
code:
1
loadlin vmlinuz root=/dev/hdxX

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Je copiet bare.i effe naar /tmp (of het andere image wat je nodig hebt als bootdisk)
Je execute mount -o loop -t minix bare.i /mnt
Je edit /mnt/etc/lilo.conf zodat hij standaard je root goed zet... (append="root=/dev/???") waarbij ??? je root partitie van linux is.
dan run je daarna lilo -r /mnt om de bootsector van bare.i te updaten, unmounten en met dd if=/tmp/bare.i of=/dev/fd0 bs=1k naar je floppy bakken, klaar...

edit:
probleempje, hiervoor moet je linux al geinstalleerd en bootable hebben, oeps...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1