[BC3] vakantie! alle tijd om linux te leren! hoe zsm?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:04

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

Topicstarter
weet er iemand goede boeken enzo waarmee je in een (lange) zomervakantie flink veel nuttigs leert? ik wil de schade van dit schooljaar inhalen... debian leek me er wel een geschikte distro voor.

ik wil geen beginnersboek, ik wil een duidelijk, uitgebreid, diep boek op WO-niveau voor bikkels. en het zou cool zijn als je er een diploma mee kon krijgen.

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:23

Petuhr

FreeBSD

Heb zelf het boek "Running Linux" van O''Reilly.

Da''s een goed boek. Je kan er helaas geen diploma mee krijgen...

Verwijderd

Kijk eens in de boekhandel

Linux Unleashed kan ik aanraden. Verder zou je alle HOWTO''s kunnen uit gaan spitten.

Verwijderd

Op maandag 28 mei 2001 14:47 schreef Petuhr het volgende:
Heb zelf het boek "Running Linux" van O''Reilly.

Da''s een goed boek. Je kan er helaas geen diploma mee krijgen...
ik ben net terug uit engeland heb daar
mijn RH033 gedaan ( bij redhat zelf)
maar dat is echt de basics ik heb nu een leuke opzet maar die leraar raade me daar ook aan om verder te gaan met oreilly is een erg goed boek

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
/usr/doc/HOWTO/en-txt/
/usr/doc/
/usr/src/linux/Documentation/
http://www.google.com/

Boeken vind ik meestal te ver achter lopen..

("linux device drivers" -> fijn leren hoe een 2.0.x kernel werkt :( betaal je 100 piek voor :( :( )

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Bij Amazon heb ik een tijdje terug het boek "Learning Debian Gnu-Linux" gekocht. Was relatief goedkoop (15 dollar?) toen en bevalt erg goed. Uiteraard gaat het over een iets oudere versie dan de allernieuwstee Sid, maar je komt er wel uit.
Een andere aanrader is het bestellen van een set CD''s plus handleiding bij DDI , voor veertig piek. De handleiding is summier maar als je het niet erg vindt om het verder met man en howto''s te doen is het een goede optie. Veel plezier!
edit:
Het boek is niet meer zo goedkoop zie ik (US$ 28) maar is wel volledig te lezen op de O'Reilly website.

Zoef

Verwijderd

Hoe zo snel mogelijk???

ZGM is beter.

Zo goed mogelijk is beter dan een helehoop dingen kunnen maar niet weten wat het doet of hoe het werkt.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb alle Linux-kennis opgedaan met het lezen van de Red-Hat Linux 6.1 reference guide als basis; daarna gewoon veel bezig geweest met en online gelezen over Linux. Als ik nu een probleem tegenkom waar ik op korte termijn een oplossing voor wil/moet hebben zoek ik lekker online.

Daarnaast wil het stoeien met verschillende distro''s ook wel helpen met het verruimen van de kennis.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Ik heb twee boekies waar ik mee ben begonnen. Linux in 24 uur van academic service en Linux in 10 minuten van academic service.

Ben er alleen wel een driekwartjaar mee bezig en heb de boekies eigenlijk nog niet eens helemaal doorgelezen :+

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

deze site staat een duidelijk boek over debian, goed verstaanbaar, misshien iets te simpel, maar toch een goed boek om ermee te beginnen.
http://panic.et.tudelft.nl/debian/handleiding/index.html

Verwijderd

Gewoon beginnen met Linux en alle howto lezen. Verder porberen proberen proberen.

En de Oreilly boeken zijn ook uitstekende hulpmiddellen

Suc6

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Uitzoeken wat je wil weten en dan eerst de Howto''s en man''s lezen! En zorgen dat je al de basiskennis hebt voordat je ergens aan begint ... ( tcp/ip :) )

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

"Linux for Dummies" >:)

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:04

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

Topicstarter
Op dinsdag 29 mei 2001 00:02 schreef schumache het volgende:
"Linux for Dummies" >:)
ik zei dus:
een boek op WO-niveau voor bikkels
ik ben nl al meer dan een jaar met redhatachtigen aan het spelen, dan vind ik "beginnen" niet het goede woord meer. ik wil gewoon uitvinden hoe het precies werkt, niet hoe ik het moet gebruiken.

een boek is gewoon wel prettig. kun je in bed lezen. bij man moet je natuurlijk wel weten waarvan je de page moet zoeken... en moeders zwaait nogal eens met de telefoonrekening (alles op i-net lezen is dus geen optie). bij de boekhandel staan wel asociaal veel boeken, maar daar zal ook wel crap tussen zitten... daarom vroeg ik het maar even.

maar wel bedankt voor de tips.

en idd, ik bedoel zsm & zgm.

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Ik heb Running Linux 3rd ed. van O''reilly gelezen. Is erg goed. Ben daarnaast aan de slag gegaan met die Debian 4cd distro van DDDI + handleiding. Kom je ook een eind mee (totdat ik mijn netwerk sloopte :) ). Meestal pak ik een boek dat eigenlijk te moeilijk is (zoals nu Samba Unleashed). Je moet dan een boel erbij opzoeken waardoor je veel leert. Dat Samba boek doe je op die manier errrrg lang mee huh huh

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
Als je een WO-bikkel bent, dan kun je toch gewoon linux installeren en dan pas boeken gaan kopen?

Linux installeren is voor een WO-bikkel niet moeilijk, en kun je, als je linux hebt geinstalleerd, ook zelf weten welke boeken je nog wilt kopen.

Linux leren vanuit boeken, zonder er zelf mee te spelen gaat haast niet.

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Bij mandrake zit geloof ik ook een aardige manual. Als je die (documentatie) geinstalleerd hebt zit ie ergens in je Kstart-menu :)

Je kunt ook gewoon ff in de boekhandel kijken, en zelf vergelijken wat een goede is. :P

Op het net vind je natuurlijk ook veel leuke pdfjes.
http://www.google.com/search?q=pdf+linux+handleiding

• BC3 Victim
start linux en toets in:
[Man linux]

:?

Pagina: 1