[BC3] quake3/ RedHat 7.1

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hallo,

Ik heb RedHat 7.1 en de windows versie van quake3. Op de site van lokigames staat dat het mogelijk is om de win versie op linux te draaien maar op een paar punten kom ik vast te zitten. Hieronder staat wat je volgens loki kunt doen:

3.2 Can I use the Windows/Mac CD to run Quake III under Linux?

Answer:
You can indeed get the Linux binaries and use them with your Windows or Mac CD. The Linux point release provides this capability. The following instructions should get you up and running:

Create directory /usr/local/games/quake3

Create directory /usr/local/games/quake3/baseq3

Copy file "pak0.pk3" from the CD to /usr/local/games/quake3/baseq3
Download and install the current Linux point release

Put the following into a file and save it as /usr/local/games/quake3/quake3:
#!/bin/sh
# Needed to make symlinks/shortcuts work.
cd "/usr/local/games/quake3"
quake="./quake3.x86"
"$quake" $* exit $?
Create a symlink to the shell script in /usr/bin or /usr/local/bin:
ln -s /usr/local/games/quake3/quake3 /usr/bin/quake3
Type quake3 at the command line, and enjoy.

t/m het installeren van de pointrelease gaat het nog goed maar dan?
Ik ben nog niet zo ver gevorderd in de omgang met linux.

Kan iemand mij hiermee helpen en uitleggen hoe ik dit kan doen (ik gebruik KDE )

Alvast bedankt !

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

je wilt weten hoe je een file
kan editen?

Skill is when luck becomes a habit.

Verwijderd

mc

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Het is me al gelukt om quake3 te draaien onder linux. Alleen het draait verschrikkelijk traag. Dus kom ik op het volgende probleem tercht

Heb al de nieuwe drivers van NVIDIA geprobeert te installeren maar op de een of ander manier gaat het fout bij het installeren. Als ik de kernel package probeer te installeren krijg ik deze fouten:

error Modules should never use kernel- headers system headers

error but headers from an appropiate kernel-source
:'(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 29 mei 2001 01:39 schreef Swuill0 het volgende:
Heb al de nieuwe drivers van NVIDIA geprobeert te installeren maar op de een of ander manier gaat het fout bij het installeren. Als ik de kernel package probeer te installeren krijg ik deze fouten:

error Modules should never use kernel- headers system headers

error but headers from an appropiate kernel-source
:'(
Installeer je de drivers (incl. GLX!) via rpm of tarball, je kunt het beste het laatste doen als je gcc en zo geinstalleerd hebt, meestal wat makkelijker: minder fouten namelijk :) .
En zijn die kernelheaders die je geinstalleerd hebt wel dezelfde versie als die van je kernel zelf? (dus van de CD van redhat in dit geval (ik neem aan dat je niet je eigen kernel gecompileerd hebt)).