[BC3] Linux install met buitengewoon vaag probleem

Pagina: 1
Acties:

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:38
Dit is er eentje voor de echte crack/guru/vulmaarin :)

Ik heb aan de hand van Linuxfromscratch 3.0pre3
een linux systeem op een 404mb Quantum trailblazer gebouwd. Dit systeem boot zonder enig probleem tot de login prompt in mijn Athlon systeem.

De HD moet echter in een Pentium 100 systeem komen te draaien. In dit systeem boot de HD probleemloos de kernel, mount het root fs (read-only, zoals het hoort) maar start dan init niet, of init voert geen donder uit.

Ik heb al met bootopties als ''init=/bin/bash'' en nog vreemder (init=/etc/hosts) maar niets geeft klachten. De kernel is niet gecrashed, ik kan nog met de keyboard toetsen terugscrollen door de bootspam van de kernel.

Ook in een ander pentium 1 systeem komt het zelfde probleem boven drijven.
De kernel is Pentium Classic gecompileerd.

* Ronald snapt er helemaal niets van :(

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Waar hangt het systeem precies op :?

Wat is de exacte foutmelding en/of de laatste melding in je messages/bootspam?

Staat er niet bijv. hdparm aan of een andere optimalisatie, of kernel opties die er niet in horen?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
Welke IDE-ATA controller heb je meegecompiled? Die supersnelle ( ;) ) VIA? (die natuurlijk niet in je P100 zit)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Doet /bin/bash als init het nou wel of niet?
Is me niet echt duidelijk uit je post.

Heb je wel een inittab in je /etc staan?
Worden er wel tty''s geopend middels getty?

• Ronald
Op maandag 28 mei 2001 16:27 schreef nelske het volgende:

Doet /bin/bash als init het nou wel of niet?

Is me niet echt duidelijk uit je post.

Heb je wel een inittab in je /etc staan?

Worden er wel tty''s geopend middels getty?
/bin/bash /etc/hosts doen allebij helemaal niets, terwijl /etc/hosts toch echt geen executable is.

ja er is een inittab. Anders kan de HD nooit succesvol booten in de athlon.
nee tty''s worden niet geopend.

de laatste lijn die verschijnt is freeing unused kernel memory (200k). Op de athlon is de volgende lijn Sysvinit 2.78 etcblah

Er wordt een IDE controller herkent, en het root fs wordt gemount (anders zou de kernel panic doen)

Ik heb ondertussen de kernel die op mijn server draait gepakt en die doet het ook niet. Ik heb de slackware 7.1 bare kernel + zijn modules gepakt (2.2.16) en ook deze stopt op hetzelfde moment

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Ronald
Op maandag 28 mei 2001 14:41 schreef imdos het volgende:

Waar hangt het systeem precies op :?

Wat is de exacte foutmelding en/of de laatste melding in je messages/bootspam?

Staat er niet bijv. hdparm aan of een andere optimalisatie, of kernel opties die er niet in horen?
Was er maar een foutmelding :(

Laatste message is ''freeing unused kernel memory (200K)''

hdparm is nog helemaal niet aan de orde. staat er niet eens op :)

• Ronald
Op maandag 28 mei 2001 14:48 schreef Wirf het volgende:
Welke IDE-ATA controller heb je meegecompiled? Die supersnelle ( ;) ) VIA? (die natuurlijk niet in je P100 zit)
Ehm :) alleen generic :)

Geen idee welke van die SiS en UMC sjippies de IDE controller is. en om het erger te maken er zit ook scsi op (Ik heb alleen geen scsi devices) waarvan ik ook niet weet wat het is :( (btw: Scsi support is niet meegecompiled)

Hoe kan ie het root fs mounten (zonder klachten) als ie een verkeerde ide controller zou hebben. Dat zal ie toch wel in panic springen.

Pagina: 1