[BC3] Linux instaleren

Pagina: 1
Acties:

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Topicstarter
Om me er in te verdiepen wi ik Linux instaleren. Bij de hardware detectie blijft de instalatie echter meer als een uur hangen (ik heb inmiddels begrepen dat geduld eeen groot goed is). Ik heb dus een vermoeden dat een van de onderdelen mij de das om doet. In de search tref ik verschillende links aan naar sites waar ik dat kan controleren, maar ik kom er niet helemaal uit. Vaak zie ik in de verschillende topics over de Linux instalatie dat incompatibiliteit pas aan de orde komt NA de installatie :?

Zou iemand mij een tip kunnen geven over waar ik moet beginnen met zoeken, zodat ik in ieder geval Linux kan instaleren?

Technische gegevens:
a-open 52x
k6 350
SB 128
Diamond banshee
Maxtor 6.8Gb HD
Soyo / Eteq moederboard
Suse 7.1

edit:
technische gegevens aangepast

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Welke distributie gebruik je?

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• MrE

MrE

Topicstarter
Niemand? en als ik het netjes vraag? :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik gebruik zelf geen Suse maar RedHat 7.1 en Mandrake 7.2. Echter, is het bij suse ook niet mogelijk om je hardware in een "expert-mode" zelf te configureren ipv dit te laten doen door de installer? Aangezien je alleen zegt dat je PC hangt tijdens de hardwaredetectie is dat mijns inziens de eerste optie...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
als je boot vanaf de cd, tik dan als "boot:" verschijnt, es manual... dan start nl. yast 1, en wordt een groot gedeelte van de hardware detectie overgeslagen.. ik heb dit probleem ook met mijn terratec maestro 32/96 geluidskaart... bij detecting pnp devices looptie helemaal vast

• MrE

MrE

Topicstarter
De laatste tip gaf me enige hoop. Helaas loopt de installatie nu iets verderop vast (heb 1 1/2 uur gewacht) met een zwart scherm met het linuxlogo links bovenin en een onbeweegelijke cursor linksonder :'(
Nog iemand suggesties :?

Pagina: 1