[BC3] Nvidia twinview onder linux

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb m''n TwinView aan de praat gekregen onder X4.0.2 (Nvidia Geforce2 MX met TV-out). (kostte me een tijdje, dus als iemand m''n config wil hebben dan mail je maar).

Er zijn alleen nog twee problemen:
- geen kleur. Ik heb alle TV modes geprobeerd, maar omdat ik niet kan selecteren of ik Composite of SVideo wil gebruiken heb ik geen kleur :-(
- ik kan alleen 1 groot scherm van 1280+640 bij 1024 krijgen. Ik wil twee virtuele schermen (eentje 1280x1024, andere 640x480). In de documentatie van zowel X als nVidia heb ik niets kunnen vinden.Weet iemand of je schermen kan splitsen om zo ''dual-head'' te emuleren? Dat is precies wat ik nodig heb namelijk.

Iemand ideeen?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

dualhead kan je gewoon in je XF86Config-4 zetten hoor. stukje uit de mijne:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Section "ServerLayout"
      Identifier     "XFree86 Configured"
      Screen    0  "Screen0" 0 0
      Screen    1  "Screen1" LeftOf "Screen0"
      InputDevice    "Mouse0" "CorePointer"
      InputDevice    "Keyboard0" "CoreKeyboard"
EndSection

dan moet je je devices goed zetten en je screens definieren. success

• BC3 Victim
Op maandag 28 mei 2001 08:48 schreef behindthesofa het volgende:
dualhead kan je gewoon in je XF86Config-4 zetten hoor.
Probleem: ik heb niet 2 verschillende videokaarten, maar 2 heads op 1 kaart. Het twinview is een extensie die door nVidia zelf gemaakt is (je geeft opties in je config die door de nvidia driver gebruikt wordt).

Bovenstaande had ik al geprobeerd, maar zonder succes :-(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

tsja ik snap het. kan je niet zoiets als device:0 en device:1 of zo doen in je config file?

• BC3 Victim
Nee :-(

Dat is dus de reden dat ik m''n single-head wil splitsen in 2 heads om zo dual-head te ''emuleren'', want dan kan ik de serverlayout die jij voorstelde gebruiken.

Verwijderd

Je kan op dit moment met de nieuwste linux drivers van NVidia alleen extended desktop (desktop wordt uitgerekt over 2 schermen) of clone mode voor zover ik weet.

En wat kleur betreft op je TV, Pal-B doet het bij mij prima.
Pagina: 1