Weet iemand wanneer de nieuwe Debian stable ongeveer uitkomt? Ik weet wel dat dat niet echt te zeggen is, maar komt Debian niet bijvoorbeeld ongeveer elk half jaar met een nieuwe release?
Verwijderd
Lijkt mij dat Debian zelf over zulk soort dingen gaat, waarom vraag je het hier ipv dat je even naar de site van Debian gaat?
Ik denk dat dat nog wel ff duurt... ze gaan toch eerst freezen en dan maanden testen... die freezefase moet nog beginnen.
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Integenstelling tot andere distro''s is Debian 100% gerund door vrijwilligers, ze hebben dus geen vast release schema, ze releasen als het 100% werkt (integenstelling tot redhat vooral...)
There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI
2.2 kwam 1 jaar na 2.1 uit. Dus van hun snelheid qua releasen moeten ze het niet echt hebben. Dit is dus omdat ze het zo uitgebreid testen.
Als het in stable Debian zit, dan kun je het draaien in je bedrijfsserver en er mission-critical-zooi op draaien. Dat moet je niet doen met de releases van Rad Het.
Voor de thuisgebruiker is Stable een mooi uitgangspunt. Je installeert dan nieuwe pakketten via APT (of gnome-apt) vanuit testing of unstable. Unstable is trouwens niet zo unstable als de naam doet vermoeden. Je kunt het gewoon downloaden en draaien. Maar de kans is groot dat het niet werkt wanneer je een "apart" systeem hebt. (Zoals een Alpha of een PowerPC)
Als het in stable Debian zit, dan kun je het draaien in je bedrijfsserver en er mission-critical-zooi op draaien. Dat moet je niet doen met de releases van Rad Het.
Voor de thuisgebruiker is Stable een mooi uitgangspunt. Je installeert dan nieuwe pakketten via APT (of gnome-apt) vanuit testing of unstable. Unstable is trouwens niet zo unstable als de naam doet vermoeden. Je kunt het gewoon downloaden en draaien. Maar de kans is groot dat het niet werkt wanneer je een "apart" systeem hebt. (Zoals een Alpha of een PowerPC)
Woody komt in de zomer, hooguit komend najaar uit. Zeg dus zo rond september/oktober.
As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...
Pagina: 1