Toon posts:

[BC3] Kan niet meer linuxen na vervanging videokaart!!

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan niet meer linuxen na vervanging videokaart!! :(

Nadat ik mijn tnt2 had vervangen door een GFmx kan ik niet meer inloggen in linux.

Ik kan helaas niet meer e.e.a. van elkaar onderscheiden doordat het scherm eruit ziet als een schaakbord.

Iemand een tip!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ja hoor, leer schaken :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
hahaha leuk maar''e na het schaken wil ik toch wel weer kunnen linuxén !!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

hahaaaaaaaaa, kut he als Xfree86 het niet meer doet...

\o/

• BC3 Victim
Hmmmrf, try ctrl-alt-backspace, dat zou Xwindows af moeten sluiten (ik neem namelijk aan dat die opgestart wordt). Mocht het wat anders zijn en in de console al fout gaan (eq; je ''ziet'' de kernel niet booten) probeer dan maar ergens een patch te vinden voor die mooie videokaart van je :9
Misschien een idee om via een netwerkje te ssh-en/telnetten?!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Gebruik(te) je een framebuffer device voor de console in linux? If so, boot linux dan op met de parameters "vga=ask", zoiets dus:
code:
1
LILO boot: linux vga=ask

Dan zoek je even een setting die wel werkt, en die zet je dan in je lilo.conf.

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
:D

• BC3 Victim
Bovendien als echte "hacker" moet je wel om kunnen gaan met console >:)

Verwijderd

Topicstarter
brb ff prob.

• BC3 Victim
Van welke linux versie maak je gebruik??

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ctrl-alt-backspace werkt meestal niet met xdm of kdm

probeer ctrl-alt-F1 of ctrl-alt-F2 dan moet je in een andere console komen, (X zit vaak onder ctrl-alt-F7)

Expanding the inexpandable

• BC3 Victim
Op zaterdag 26 mei 2001 14:33 schreef RickJansen het volgende:
Gebruik(te) je een framebuffer device voor de console in linux? If so, boot linux dan op met de parameters "vga=ask", zoiets dus:
code:
1
LILO boot: linux vga=ask

Dan zoek je even een setting die wel werkt, en die zet je dan in je lilo.conf.
Uhm, ik denk dat je video=fb bedoelt!?!?!??! Met vga=ask zet je alleen maar een mooie textgroote, heeft hier naar mijn mening niets mee te maken ... (8>

• BC3 Victim
Markiedam: mag ik een account op je pr0n-server? :)

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op zaterdag 26 mei 2001 14:35 schreef Censored het volgende:

[..]

Uhm, ik denk dat je video=fb bedoelt!?!?!??! Met vga=ask zet je alleen maar een mooie textgroote, heeft hier naar mijn mening niets mee te maken ... (8>
Als hij een framebuffer gebruikt, werkt ie met een TNT2 net zo als met een GF2, maar als je een te grote resolutie/textgrootte kiest dan een TNT2 aankan dan werkt dat niet. Dus moet je een kleinere textgrootte kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
mmm nope helaas alle toetscombinaties geven geen effect...bah!

maar''e wellicht stomme vraag : maar bestaat er zoiets om linux (6.4 ; suse) op te starten in een "soort" veilige modus ?

• BC3 Victim
Op zaterdag 26 mei 2001 14:53 schreef jackthehacker het volgende:
mmm nope helaas alle toetscombinaties geven geen effect...bah!

maar''e wellicht stomme vraag : maar bestaat er zoiets om linux (6.4 ; suse) op te starten in een "soort" veilige modus ?
That`s it, ik trek m`n handen hier van af ... :r

• BC3 Victim
Op zaterdag 26 mei 2001 14:54 schreef Censored het volgende:

[..]

That`s it, ik trek m`n handen hier van af ... :r
Een keer wat anders he Censored? :o

Verwijderd

Topicstarter
ooh na ik zeg toch ook "soort" tussen aanhalingstekens...wellicht bestaat er en oplossing die niet in de Bijbel staat..

Dus niet meteen van leer trekken hé :7

• BC3 Victim
Op zaterdag 26 mei 2001 14:56 schreef docproc het volgende:

[..]

Een keer wat anders he Censored? :o
Hmmrf, over inkoppertjes gesproken ..

• BC3 Victim
Probeer dit eens:

Bij de prompt van lilo het volgende invullen:

lilo: linux init=/bin/bash

Verwijderd

Topicstarter
k brb

Verwijderd

Topicstarter
mm als ik inlog na ingevoerd te hebben: linux init=/bin/bash kan ik wel e.e.a. doen.

zal eens aan de slag gaan

thnkx

laat het later wel weten ga nu eerst werken

Verwijderd

:D Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ook mn TNT2 door GF2MX vervangen in Redhat 6.1 systeem.

De log-in prompt wordt in text-modus wel goed weergegeven, maar als je naar grafische modus boot dan is het scherm idd een schaakbord. Probeer eens LTOOLS te downloaden. Daarmee kun je vanaf Windows je Linux partitie lezen en schrijven. Verander dan in je ''/etc/inittab'' file de ''default-runlevel'' van ''5'' naar ''4''. Nu boot je naar een text-prompt. Nu kun je dus inloggen en vanaf text-modus de drivers voor de GF2MX installeren.

NB. Als je Redhat 6.1 gebruikt kun je de nVidia drivers niet installeren omdat je XFree4.0 nodig hebt. Je moet (geen andere keus) upgraden naar Redhat 7.1.

Suc6.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

ImaStar : da''s wel een ERG omslachtige manier om naar een ander runlevel te booten :)
op de LILO prompt intikken: linux <runlevel>
b.v. linux 4 als je naar runlevel 4 wilt
dan vanuit textmode ff de drivers voor de Gf2MX installeren

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Je hebt helemaal gelijk. Maar ik gebruik geen LILO, maar Loadlin. Nah, het werkt in ieder geval. LTOOLS is zowieso handig om te hebben om (hardware)instellingen te veranderen als je Linux niet inkomt.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op zaterdag 26 mei 2001 15:51 schreef ImaStar het volgende:LTOOLS is zowieso handig om te hebben om (hardware)instellingen te veranderen als je Linux niet inkomt.
niet als je geen windows hebt 8-)

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Topicstarter
mm oke bedankt ik zal het vanavond later proberen...
Pagina: 1