Hoe kan ik zien welke user bijvoorbeeld Apache of zo heeft gestart? Dit omdat het blijkbaar niet verstandig is om bepaalde services als root te draaien.....
<evil>Wel eens van ''ps'' gehoord?</evil>Op zaterdag 26 mei 2001 12:36 schreef pret het volgende:
Hoe kan ik zien welke user bijvoorbeeld Apache of zo heeft gestart?
Maar nu een nuttige tip: ps auxw
Daarmee zie je zo''n beetje alles.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
ps aux | grep httpdOp zaterdag 26 mei 2001 12:36 schreef pret het volgende:
Hoe kan ik zien welke user bijvoorbeeld Apache of zo heeft gestart? Dit omdat het blijkbaar niet verstandig is om bepaalde services als root te draaien.....
Eerst kolom is de user. Als je hem goed geinstalleerd hebt staat er ''nobody''
-Desecrator
Trouwens, of het verstandig is ligt er maar aan waarvoor je je box gebruikt. Als tie aan het net hangt, dan moet je het niet doen. Maar een bak die alleen lokaal te benaderen is, zou ik de moeite niet voor doen om hem helemaal secure te hebben.Op zaterdag 26 mei 2001 12:36 schreef pret het volgende:
Dit omdat het blijkbaar niet verstandig is om bepaalde services als root te draaien.....
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
ik doe eigenlijk altijd: ps -ef |grep usernaam
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
En wat is er dan gebeurd, waaruit dit is gebleken?Op zaterdag 26 mei 2001 12:36 schreef pret het volgende:
Dit omdat het blijkbaar niet verstandig is om bepaalde services als root te draaien.....
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Pagina: 1