[BC3] Linux onthoudt de tijd niet

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb al ff gezocht tussen de (oude) topics omdat ik dacht dat dit een vraag is die vaak gesteld is... niet dus.

Ok, het is vrij simpel: linux wil de tijd niet onthouden. Iemand een oplossing?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 16:28

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Tijdserver instellen? Gewoon de tijd van
ntp.xs4all.nl of ntp.uttwente.nl ofzo halen.. Dan staat ie ook altijd goed :)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• BC3 Victim
Op zaterdag 26 mei 2001 12:31 schreef WHiZZi het volgende:

Tijdserver instellen? Gewoon de tijd van

ntp.xs4all.nl of ntp.uttwente.nl ofzo halen.. Dan staat ie ook altijd goed :)
Bedankt maar hoe kan ik die tijdserver instellen. (wat ben ik weer lui vandaag ;) )

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

juist ja. je bent wel lui. tip : ntpdate

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
eeeemmmm volgens mij ligt dat niet aan linux, maar aan je mobo.

als ik in het bios m''n tijd verander, is die tijd ook in windows veranderd...

mischien is je mobo batterijtje kapot ofzo??

• BC3 Victim
Is dit niet gewoon een hardware probleem ?

ntpdate in je cron.
Of in een script dat na inbellen gerund wordt als je nog een modem hebt.

Verwijderd

sorry, foutje

• BC3 Victim
Op zaterdag 26 mei 2001 12:36 schreef behindthesofa het volgende:

sorry, foutje
Wat bedoel je? :)

Verwijderd

Volgens mij is je baterijtje van je mobo gewoon leeg.

• BC3 Victim
Op zaterdag 26 mei 2001 13:28 schreef texeltweaker het volgende:

Volgens mij is je baterijtje van je mobo gewoon leeg.
Ik had dat dus ff nagekeken maar het bios geeft de GOEDE tijd daan dus dit ligt duidelijk aan een instelling in linux

Volgens mij is het iets heel simpels :) :P

Verwijderd

Op zaterdag 26 mei 2001 13:42 schreef pc-reactive het volgende:

[..]

Ik had dat dus ff nagekeken maar het bios geeft de GOEDE tijd daan dus dit ligt duidelijk aan een instelling in linux

Volgens mij is het iets heel simpels :) :P
Een boel UNIXen gaan er van uit dat de systemclock op GMT staat. Donder dus /etc/localtime weg. Zet nu de tijd goed. Maak vervolgens weer /etc/localtime aan als symlink naar de juiste timezone (MET).

-Desecrator

• BC3 Victim
Op zaterdag 26 mei 2001 14:06 schreef Desecrator het volgende:

[..]

Een boel UNIXen gaan er van uit dat de systemclock op GMT staat. Donder dus /etc/localtime weg. Zet nu de tijd goed. Maak vervolgens weer /etc/localtime aan als symlink naar de juiste timezone (MET).

-Desecrator
Dank! *D

Pagina: 1