Hallo.
Ik heb problemen met het installeren van mijn (Rendo)kabelmodem onder Linux. Ik heb een redelijk nieuwe modem zonder dipswitches achterop. Ik moet mij kabel modem wel installren op een COM-port. Ik kan mijn modem wel installeren, maar dan... Ik start een programma "minicom" om te testen of mijn kabelmodem werkt. Ik type in AT met daarop als antwoord OK. Nu probeer ik te bellen. ATDT4 gaat mis, dus ik probeer eens ATDT? uit. Dan krijg ik een overzicht wat ik allemaal kan bellen, ik probeer, ik d8 ATDT1, want dat zou dan volgens dat lijstje SLIP login zijn. Er knipperen een paar lampjes en het "SESSION" lampje gaat aan. Hij komt met login vraag en password en logt in. Ik zit alleen verkeerd, lijkt mij. Goed, nu ppp installeren. Alles ingesteld, volgens scripts lijkt alles in orde, en ik voer het uit, de lampjes knipperen, maar het lampje "SESSION" blijft uit, en daar blijft het bij, met als gevolg dat ik dus niet op internet kom... helaas. Als ik met wvdial probeer te starten, gebeurt er ongeveer hetzelfde, maar hier gaat het mis :
Sending: ATZ
Modem not response.
Ook hier knipperen de lampjes even. Ik heb al meerdere commando''s geprobeer bij wvdial zoals ATZ, AT, ATDT4. Maar ook dit werkte niet.
Heeft iemand misschien een idee ? Of is dit een probleem bij Rendo.
Alvast bedankt.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen