Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Gisteren net gezien (samba 2.2.0) staat onder: samba2.2.0/docs/htmldocs/samba_usage/Op vrijdag 25 mei 2001 15:57 schreef orkaan het volgende:
Heeft iemand een netlogon script voor mijn windoos bakjes? Ik vraag me nl af hoe die dingen eruit moeten zien...
Orkaan
P.S. voordat ik allerlei RTFM''s naar me kop krijg.... hier staat iig geen voorbeeld script bij de doc''s...
in hoofdstuk 6 geloof ik een voorbeeld en een uitleg hoe dit te doen. Is prima te volgen en werkt goed!
edit: code #24 ???? #27 #10???
mmm #55 ken ik wel??
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Je moet ff in smb.conf aangeven waar de scripts staan en hoe ze heten (ik heb de usersname (%U.bat)genomen)
Zet daar het scripje neer als .bat bestand
hierin kun je "dingen" onder dosbox uitvoeren
meest gebruikelijke is net ....
zie c:\>net <enter>
voor help
Ik heb ''m zo staat dat ie 3 stations map en de tijd gelijkzet met de server (zie voorbeeld hierboven)
Succes
Zet daar het scripje neer als .bat bestand
hierin kun je "dingen" onder dosbox uitvoeren
meest gebruikelijke is net ....
zie c:\>net <enter>
voor help
Ik heb ''m zo staat dat ie 3 stations map en de tijd gelijkzet met de server (zie voorbeeld hierboven)
Succes
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
ik vraag me meer af wat ik er in moet zetten... hoe ik hem aan moet roepen snap ik wel.... maar wat is het nut en wat moet er zoal instaan ??
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Verwijderd
Dingetjes als:
lijken me wel handig om in de batch (*.bat) te zetten.
Zie ook "net use /?" en "net /?" onder windows voor complete uitleg.
In z''n script moeten dus commando''s staan die door windows uitgevoerd kunnen worden.
code:
1
| net use <DRIVELETTER>: //SAMBABAK/share |
lijken me wel handig om in de batch (*.bat) te zetten.
Zie ook "net use /?" en "net /?" onder windows voor complete uitleg.
In z''n script moeten dus commando''s staan die door windows uitgevoerd kunnen worden.
Verwijderd
Zo kan je automatisch shares verbinden als een lokale drive.Op vrijdag 25 mei 2001 16:17 schreef orkaan het volgende:
ik vraag me meer af wat ik er in moet zetten... hoe ik hem aan moet roepen snap ik wel.... maar wat is het nut en wat moet er zoal instaan ??
Een netwerkprinter automatisch met je lokale parallele poort verbinden.
Systeem klok van de computer gelijk zetten met de tijd op de samba(tijd) server.
Eigenlijk alles wat je maar wil, kan je in zo''n script zetten.
Pagina: 1