[BC3] [FreeBSD] fetchmail en sendmail

Pagina: 1
Acties:

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hallo tweakerz,
Hoe stel ik in freebsd sendmail en fetchmail in ? Zodat ik via de andere computer in m''n netwerk(windows computer) naar m''n smtp server op freebsd kan verbinden?

Sendmail is al geinstalleerd, fetchmail weet ik niet zeker. :?

Waar moet ik alles instellen, wie heeft een voorbeeld configuratie voor me? :?

Thx

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
gebruik eerst eens de zoekfunctie hier? en anders de howto''s! Hier is BERGEN info over te vinden online... en vast hier ook wel een keertje langs geweest.... en fetchmail is zo simpel..... :7

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Boomerang
  • Niet online
Op vrijdag 25 mei 2001 12:27 schreef orkaan het volgende:
gebruik eerst eens de zoekfunctie hier? en anders de howto''s! Hier is BERGEN info over te vinden online... en vast hier ook wel een keertje langs geweest.... en fetchmail is zo simpel..... :7
Ohja? Zo simpel, dan mag jij me uitleggen hoe het werkt >:) zodat ik op me andere windows compu post kan ontvangen :9

grtz

• Boomerang
  • Niet online
P.S Sendmail lokaal werkt wel, alleen via een port doetie ut niet :( mijn vraag duz, hoe maak ik em beschikbaar op de smtp port(25) ?

sorry voor dubbelposting :+

• Boomerang
  • Niet online
niemand die wil antwoorden :?:?

hmm..

Grtz.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op vrijdag 25 mei 2001 12:41 schreef webleraar het volgende:
P.S Sendmail lokaal werkt wel, alleen via een port doetie ut niet :( mijn vraag duz, hoe maak ik em beschikbaar op de smtp port(25) ?

Als sendmail werkt staat is op port 25 te wachten
ik ken freebsd niet maar onder redhat linux handelt procmail de local mail af.
Het kan ook zijn dat sendmail de connectie weigered (zie mail.log)
Als je sendmail wilt gebruiken voor "alle" mail zul je hem open moeten zetten (zie relaying in de docs)
Fetchmail doe je als volgt
man fetchmail
er staat daar een voorbeeld
het is echt niet moeilijk hoor.
je geeft de server, het protocol de username het password en de naam van de locale gebruiker op.

succes

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
webleraar: moet je ff gaan stoeien met fetchmailconf. Deze zit standaard bij fetchmail en kun je onder X draaien.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op vrijdag 25 mei 2001 12:41 schreef webleraar het volgende:
Iedereen is hier bereid om elkaar te helpen.
Als eerste zou ik toch ff gaan zoeken op internet zodra je wat gevonden hebt bij bijv google of search.php van tweakers (waar trouwens genoeg te vinden is) dan zullen ze zeker je verder helpen.

En anders help ik je!
dan mail ik je wel een paar voorbeelden
Pagina: 1