De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Voortui, laat ik aardig zijn:
iptables [..] -p icmp --icmp-type echo-reply [..]
of
net.ipv4.icmp_echo_ignore_all = 1
in sysctl.conf
Geldt wel voor alle interfaces
just my 0.2 euro
There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI
Dit is aanbevolen en gebruikelijk.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI
Sinds wanneer zegt de standaard dat je op alle TCP/IP pakketten moet reageren ?Op vrijdag 25 mei 2001 10:18 schreef Ikarus het volgende:
Het is dan misschien wel gebruikelijk, maar niet volgens de standaard en ik denk dat die standaard toch wel voorrang heeft (en dan heb ik het nog niet over mensen die ICMP helemaal blocken, die veroorzaken pas chaos)
Het gewoon droppen van de pakketten ipv een ICMP return code maakt idd een portscan een heel stuk moeilijker, en aangezien iedereen gewoon lekker een compleet subnet loopt te scannen vind ik het niet ongewoon dat dit soort maatregelen worden genomen.
Igmar