[BC3] Server

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik ben van plan kabel of ADSL te nemen, daarop komt een aardige server, die mijn netwerk van internet moet gaan voorzien. Nou wil ik op die server een deel van mijn applicaties gaan draaien, fijn met bijvoorbeeld X-win32 :) Dus een licq, netscape en xmms (voor fijne MP3-server) moet kunnen. Maar die troep compiled steeds niet, tenzij ik XFree86 en Gnome enzo installeer. Waar kan ik een beschrijving vinden welke exacte packages ik voor het compilen van grafische stuff op een CLI based server moet installeren?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je krijgt waarschijnlijk wel een bestandsnaam terug bij het compileren die ontbreekt. Die bestandsnaam vul je dan even in in het invulvakje op www.rpmfind.net en dan installeer je de nieuwste rpm, en dit herhaal je net zo lang tot het lukt. Dit natuurlijk alleen als je RedHat of Mandrake hebt. (of een andere rpm-based distro).

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

of je neemt debian en je doet

apt-get install ...

*D

If it ain't broken it doesn't have enough features

• BC3 Victim
Arrghhh, enge namen... Niet doen... Slackware, niets anders... Ik kan dus net zo goed die shit dan op mijn Slack installdisk zoeken en dan zelf effe installen, toch?

:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

maarre, als je die apps op de server wilt draaien. moet je daar je Xfree & gnome-libs dan niet installeren?

Verwijderd

Het lijkt mij nou niet echt verstandig om dat te doen. Wil je een een server die alleen internet kan delen dan kan het. Maar zelfs dan zou ik nogsteed niet doen want als je ook dat deze als firewall laat werken dan is dit wel het stomste wat je kunt doen. Zodra je meer services laat draaien dan nodig op zo''n doos is deze binnen de kortste keren gehacked.

Verwijderd

ik heb het niet echt over services. wat is er mis met op je server inloggen (lokaal dus veilig), een netscape sessie opstarten (komt geen service aan te pas) en het venster redirecten naar je workstation?

zeker als je zat CPU-tijd en mem overhebt op je server is dit helemaal geen slechte optie!

Verwijderd

Ok, sorry, je hebt eigenlijk wel gelijk :). Maar ik zit namelijk in de beveiliging van computers, vandaar...
Wat ik je dan adviseer is ssh(2) te installeren en dan met x-forwarding alles te regelen. Dat gaat wel perfect. ''t Is wel lastig om dat voor de eerste keer te doen, maar ik gebruik het op m''n werk ook voor systemen waar ik niet altijd even snel bij kan. Zo kun je dus toch je server gebruiken als server maar ook als werkstation. Zorg er wel voor dat x-forwarding alleen werkt naar je interne kant, anders is het alsnog (te) open.

Verwijderd

Waarom laat je trouwens geen }:O grazen als je CPU tijd over hebt :)?

• BC3 Victim
Ehm, ja... Ik heb hem nog niet, }:O komt nog wel als ik die bak heb idd... Maar, iets als Licq, ik heb weinig zin om irri Mirabilis ICQ door mijn firewall heen te jagen, dus dacht ik om nog voor de firewall fijn licq te draaien, maar dat is dan inderdaad wel weer een beetje een security gap, toch?

• BC3 Victim
Ow ja, en ik las net dat die fijne bak die ik krijg alleen maar f*ck''n EDO DIMMs ondersteund... Kut, moet ik weer iets gaan regelen, 2x PII333 met 64Mb schiet niet op, er moet iig 256Mb in... Er zitten 7x9,1Gb in een RAID 5 in, en dan maar 64Mb... AArrghh...

Verwijderd

Je wilt dus bijvoorbeeld licq op een linux server installeren zonder dat er X op staat? en deze dan via SSH op je windhoos computer weergeven? Voor zover ik weet connect X-win32 naar een X server die dan zal moeten draaien op die Linux bak. Via SSH kun je wel tunnelen, maar ik dacht dat dat niet gaat via Putty en je dus een commerciele app voor windows moet aanschaffen?

/me heeft nog 2x64 MB EDO 60ns geheugen en misschien wel 4x64 MB

Verwijderd

X-win32 is de X-server!! en de programmaatjes op je server zijn dan de clients...

maar voor die grafische dingen moet je inderdaad de grafische libraries etc. installeren. Licq heeft daarvoor GTK (Gnome) en QT (KDE) plugins. Maar dan moet je dus wel de GTK en/of QT libs geinstalleerd hebben staan.

Maar Netscape draaien vanaf je server?? daar zie ik niet echt het nut van in...

• BC3 Victim
Dat mag toch helemaal niet? Meestal is het draaien van services en het delen van internet niet toegestaan op adsl of kabel.

BOEF! je steeld onze bandbreete dan! (igv kabel ;)

(sorry.. ik werd gebanned vanwege iets nog veeeeeel kinderachtigers dus vandaar dat ik zo zielig reageer ;).. maar ik heb WEL gelijk hehehe ;-)

• BC3 Victim
Ehm, EDO DIMM = 164 pins, dus niet normale simms... (mocht je het daarover hebben)

Telnetten naar server export DISPLAY=windhoosbakje doen en dan gewoon uit je telnet sessie alles starten...

Netscape, omdat windhoos kut als ik die bij ie opkut...

En kabelbreedte misbruiken? Nee, juist niet, ik i-net dan dus alleen maar met die ene bak die op i-net zit ie, de server :-)

Pagina: 1