PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
nou het is eigenlijk niet echt een probleem... hij doet het wel.. heb namelijk op mijn linux bakje een vncserver draaien.. En op mijn windows machine een vnc viewer. So far so good.
Ik kan dan dus ook connecten met de vncserver..... en krijg dan idd een desktop gevalletje...
maar dat is niet zo goed als gnome of KDE
hier is dan uiteindelijk de vraag: kan je gnome of kde of whatever laten draaien ipv wat er nu draait... ik geloof iets van FTWM
greetz richard
Ik kan dan dus ook connecten met de vncserver..... en krijg dan idd een desktop gevalletje...
maar dat is niet zo goed als gnome of KDE
hier is dan uiteindelijk de vraag: kan je gnome of kde of whatever laten draaien ipv wat er nu draait... ik geloof iets van FTWM
greetz richard
hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet
Nou weet ik niks af van "vnc", maar als je wilt dat kde/gnome opstart en fvwm start op, dan staat er iets fout in je config-files.
Op de linuxbak moet ergens een soort xsession-file staan (er staat er eentje in je home-dir (~/.xsession) en in de /etc/X11 (/etc/X11/xinit/xinitrc), misschein heeft vnc ergens ook nog zijn eigen xsession file geparkeerd, in /etc/vnc ofzo), een van deze geeft waarschijnlijk aan dat fvwm moet worden gestart. Verander dit in "gnome-session" of de gelijkende van KDE (die ik niet weet).
Op de linuxbak moet ergens een soort xsession-file staan (er staat er eentje in je home-dir (~/.xsession) en in de /etc/X11 (/etc/X11/xinit/xinitrc), misschein heeft vnc ergens ook nog zijn eigen xsession file geparkeerd, in /etc/vnc ofzo), een van deze geeft waarschijnlijk aan dat fvwm moet worden gestart. Verander dit in "gnome-session" of de gelijkende van KDE (die ik niet weet).
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
code:
1
2
3
4
5
6
| #!/bin/sh xrdb $HOME/.Xresources xsetroot -solid grey xterm -geometry 80x24+10+10 -ls -title "$VNCDESKTOP Desktop" & twm & |
dit staat er in mijn xstartup filetje/..
dan moet ik denk ik twm in gnome-session veranderen of??
maar die staat er niet
En je kunt de xterm er wel uitlatenOp donderdag 24 mei 2001 21:29 schreef hobbeldebobbel het volgende:
ik moest hem idd vervangen door gnome-session... thanx for the input
en waarschijnlijk de xsetroot ook, gnome zal wel zelf de achtergrond fixen
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
ik zal het eens ff proberen
maar die staat er niet
Pagina: 1