[BC3] Vaag RedHat Probleem...

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
haai,

ik was bezig met het bouwen van een linux gateway, khep alles gedaan zoals hier: http://www.linux-nl.cx/html/home-ip-masq.txt staat, alleen is m''n lokaal netwerkje niet 10.0.0.xxx maar 169.254.41.xx

had het gister voor elkaar gekregen met RedHat 7.0 maar vandaag had ik 7.1 gedownklooit en een schone install gedaan en nu kan ik mijn lokale netwerk niet meer pingen (netmask is wel overal het zelfde nl. 255.255.0.0) en het lampje op die lokale netwerk kaart brand ook niet (meerdere kabels geprobeert), @home werkt wel...

wie kan mij helpen?

bvd,

KiP

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
misschien in een ander PCI-slot? t zou me verbazen maar wie weet?

• hobbeldebobbel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 22:11

hobbeldebobbel

tjop tjop

misschien dat het door je gekozen ip range komt...
de 169 range is niet bedoelt voor thuis netwerken.. misschien dat je daardoor een default instelling van je "schone" red hat install kapot loopt...

probeer het eens met een meeer gebruikelijke ip range zoals de 172.*.*.* of de 10.*.*.*

hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 17:34 schreef hobbeldebobbel het volgende:
misschien dat het door je gekozen ip range komt...

probeer het eens met een meeer gebruikelijke ip range zoals de 172.*.*.* of de 10.*.*.*
Ik zou het eerder met 192 i.p.v. 172 proberen. Routering van 169.etc gaat niet goed.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
[blij]
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!! het werkt weer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[/blij]

weet je wat het was? de 1e port van m''n hub is kapot |:( |:( |:(

en daar ben ik dan vanaf vanmorgen 10 uur meebezig geweest :(

iig bedankt voor jullie hulp
(hep wel ff de iptjes verandert naar lokale btw)

greets!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen