[BC3] nieuw ip van chello gekregen :-(

Pagina: 1
Acties:

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tja, vanochtend werkte mijn domeinnaam dus ineens niet meer... Kwam er achter dat ik een ander ip-addres had gekregen :( :( :(

Nu heb ik alleen mijn linux-programma''s altijd geconfigureerd met de het oude IP nr.
Dat zal dus nu niet meer werken...

Welke bestanden moet ik nu allemaal gaan wijzigen?
De volgende heb ik al gedaan voor Sendmail:
/etc/hosts
/etc/mail/local-host-names

Squid werkt gelukkig nog, maar werkt MySQL-server nog goed? (i.v.m. beveiliging), verder draai ik nog proftpd, die lijkt ook nog goed te werken. Apache draait ook nog, maar heeft die niet eigenlijk ook een ip-adres van de pc nodig? En tot slot: ipop3d.

Vraag is dus: moet ik voor bovenstaande servers nog iets veranderen in de conf-bestanden? Het lijkt allemaal nog wel te draaien, maar misschien dus niet veilig.

En verder kan ik bij de clients ook het ip-adres wijzigen. Bedankt chello!!! :(

P.S.
- Anderen ook last gehad van deze ip-omzetting bij chello?
- Zijn dit soort rot-praktijken van chello te voorkomen?

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

2 mogelijkheden om zoiets te voorkomen. Je pc 24/24 laten aanstaan of alles configgen met dhcp instellingen en geen statische ip''s instellen.

Verwijderd

Of een extra netwerkkaartje erin hebben zitten (wat er waarschijnlijk toch al inzit voor je LAN).

Daar staat een vast IP op. Zorg dat je alle services op dat kaartje draait en al het verkeer dat van buitenaf komt en voor een van de services bestemd is forward je naar dat kaartje.

• Tha_LeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 06:46
Ik zit onderhand al een paar maanden met het zelfde ip >:)

Roses are red, violets are blue, God made me beautiful, but what the FUCK happened to you?

• cemtex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 20:52

cemtex

Version 1.1.1

ik zit nu onderhand al 4 jaar methetzelfde ip

Verwijderd

hmmzz ik heb gewoon ff een script gebouwd (8> dat automatisch alle config files aanpast, en klaar ben ik. ik heb t script pas 2 x hoeven te gebruiken in 3 jaar tijd. maar t werkt perfect :-))).

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 15:44 schreef cemtex het volgende:
.

/me 2 ;)

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:49
Je kan toch gewoon die oude ip weer aanvragen aan chello. Zou ik gewoon doen, dan hoef je niks in te stellen ;).

| I've got permission to color outside the lines |

• banaan-X
  • Niet online
Genotix: Is dat echt zo? Nou ik zal ze zometeen nog ff bellen! Volgens mij doen ze dat alleen niet, vanwege mensen die servers hebben draaien, wat dus niet mag. ahum... >:) - "Oh, mag dat niet?? :z :+"

Enne Reflex Zou je dat script ook kunnen posten dan, voor als chello dat idd niet doet.

Verwijderd

welke distro heb je ? want ik heb suse installed staan. met bepaalde services... t is niet moeilijk zown scriptje te schrijven! echt enorm easy...

• banaan-X
  • Niet online
Heb RedHat7.1 als server en Mandrake 8.0 als client. Heb alleen nog nooit ''intelligente'' scripts geschreven :+, dusss.

• BenJoep
Volgens mij doet chello er niet moeilijk over hor over je ip. Maar kan je kan gewoon ff bellen en dan kijken wat ze zeggen.

• banaan-X
  • Niet online
Ja, en wat gaan we dan zeggen: "Ja hallo, ik heb een ftp-server en een webserver hier draaien, en iedereen kent mijn ip, en dus wil ik graag mijn oude terug." Dat valt heus niet op hoor. :+
Wie weet er een argument wat ik ff kan gebruiken dat ik echt mij oude ip moet hebben?

Verwijderd

wtf?! dat is mijn ip!
B-)

• Harmsen
  • Laatst online: 14:49
Op donderdag 24 mei 2001 18:09 schreef banaan-X het volgende:
Ja, en wat gaan we dan zeggen: "Ja hallo, ik heb een ftp-server en een webserver hier draaien, en iedereen kent mijn ip, en dus wil ik graag mijn oude terug." Dat valt heus niet op hoor. :+
Wie weet er een argument wat ik ff kan gebruiken dat ik echt mij oude ip moet hebben?
Dat je graag spellen speelt met je vriendenkring en dat die nou weer een ander ip moeten gebruiken, wat ze niet willen.

What a fine day for Science! | Specs

• banaan-X
  • Niet online
Ja dat had ik ook nog wel bedacht! Dat is dus echt een lekker slecht argument... :r Dat kunnen die vrienden in 2 seconden ff veranderen.... Moet ik denk ik ook ff vertellen dat het vrienden zijn die geen engels/nederlands/duits/frans kunnen zodat ik het ze niet uit kan leggen, en dat ze anders heel boos worden op chello... Gaat echt lukken zo!!! 8-)

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 19:07
Op donderdag 24 mei 2001 15:44 schreef cemtex het volgende:
Ach man ik gebruik nog veel langer 192.168.0.1

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Waar maak je je nou zo druk om eigenlijk?
Even DNS gegevens aan passen. Binnen een dag kan iedereen je weer bereiken!

Gewoon even een van de tips volgen die hier gegeven worden (hoewel die van mij me gewoon het handigste lijkt (maar dat kun je moeilijk van jezelf zeggen :P )).
Daarna kunnen ze zoveel IP''s veranderen als ze willen. Dan hoef jij alleen maar even DNS gegevens te veranderen.

Zoals al gezegd is, als je je bak 24/7 online laat, dan zal je IP bij de meeste providers niet snel veranderen.

Verder zijn de post van personen die meedelen hoelang ze al een IP hebben erg nuttig ;)

edit:
grrr, die bugfix waarbij je persee een spatie voor en na smilies moet gebruiken, is meer een bug, dan een fix!!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Op donderdag 24 mei 2001 18:23 schreef Wimpy006 het volgende:

[..]

Ach man ik gebruik nog veel langer 192.168.0.1
[off-topic]
Niet zo lang als ik 192.168.0.3 heb hier thuis :+ :P
[/off-topic]

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• banaan-X
  • Niet online
waar ik me druk over maak is dat iedereen mijn ip weet, en niet mijn hostname. Bovendien gebruiken heel veel programma''s van mijn client en server het oude ip adres voor weet ik wat. Dus dat kan nu nooit goed werken...
Maar goed. Ik bel chello morgen wel, en anders ga ik wel mijn conf-bestanden nalopen. op het oude ip...

• BenJoep
Gewoon bellen, man. Die gasten die je daar aan de telefoon krijgt zijn toch zow dom als dikke stront.

Verwijderd

Als je dan gewoon een dhs.org accountje aanmaakt.
Krijg je een gratis domeintje. Dan kan iedereen je vinden via dat adres.
Is waarschijnlijk ook nog makkelijker te onthouden dan de hostname die je nu hebt/had.

Mocht je IP dan nog ooit eens veranderen dan hoef je alleen maar even het ip bij dhs.org te veranderen.

www.dhs.org

Ik zou het niet verstandig vinden om contact op te nemen met chello om redenen die jezelf ook wel duidelijk zijn.

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 19:01 schreef Genotix het volgende:
Gewoon bellen, man. Die gasten die je daar aan de telefoon krijgt zijn toch zow dom als dikke stront.
Een eerste lijns operator kan dit probleem niet voor hem oplossen en dus zal hij doorverbonden worden naar mensen die dat wel voor hem op kunnen lossen. Die lui zijn niet zo dom als jij doet vermoeden hoor.

• BenJoep
noujah het is wel te doen hor, gewoon ouehoeren en het gaat geheid lukken..

• banaan-X
  • Niet online
Tja, da''s nou juist het probleem. Wat moet ik die lui nou wijsmaken?

Verwijderd

Op donderdag 24 mei 2001 19:13 schreef Genotix het volgende:
noujah het is wel te doen hor, gewoon ouehoeren en het gaat geheid lukken..
Moet je me toch eens een aantal dingen uit gaan leggen.

Waarom zouden ze in godsnaam jou een IP teruggeven wat inmiddels al aan iemand anders is vergeven?

Wat staat er in de algemene voorwaarden? Staat daar dat je een vast IP hebt? Nee, daar staat precies het tegenovergestelde waarschijnlijk. Het feit dat je "een bijna vast" IP hebt is alleen maar mooi meegenomen.
Waarom zullen ze geen vaste IP''s weggeven?
Ten eerste natuurlijk om het draaien van services tegen te gaan en ten tweede< omdat ze maar een beperkt aantal IP''s tot hun beschikking hebben (waarschijnlijk minder IP''s, dan het totale aantal kabellaars).

Wat wil je in godsnaam als reden opgeven dat je een vast IP nodig hebt?
Een vast IP heb je alleen nodig als je er servers (services) op wil draaien. Goh laat daar nou net iets over in staan in de voorwaarden. Het feit dat het draaien van services enigszins gedoogd wordt, betekent niet, dat je naar ze toe kan stappen met een probleempje dat te maken heeft met het draaien van services.

Ik zou het ronduit dom (okee "niet verstandig", voordat iemand dit als flame beschouwd) vinden als je er toch contact met ze over op zou nemen. Verder moet zoiets (zoals ik al eerder zei) door iemand opgelost worden, die wel kennis van zaken heeft. Denk je nou echt dat je, je daar met een smoesje uit zou kunnen lullen?
Ik zou je echt keihard uitlachen gok ik als je met een dergelijke vraag bij mij zou komen. Verder zullen ze nog niet eens de moeite willen nemen om een dergelijk probleempje (dat eigenlijk geen probleem is) voor je op te lossen.

• BenJoep
Ken wel mensen die het gedaan hebben, maar ik zou eigenlijk ook geen reden kunnen bedenken waarom ze je ip zouden veranderen. Ik zal is navraag doen!

Pagina: 1