Tja, vanochtend werkte mijn domeinnaam dus ineens niet meer... Kwam er achter dat ik een ander ip-addres had gekregen

Nu heb ik alleen mijn linux-programma''s altijd geconfigureerd met de het oude IP nr.
Dat zal dus nu niet meer werken...
Welke bestanden moet ik nu allemaal gaan wijzigen?
De volgende heb ik al gedaan voor Sendmail:
/etc/hosts
/etc/mail/local-host-names
Squid werkt gelukkig nog, maar werkt MySQL-server nog goed? (i.v.m. beveiliging), verder draai ik nog proftpd, die lijkt ook nog goed te werken. Apache draait ook nog, maar heeft die niet eigenlijk ook een ip-adres van de pc nodig? En tot slot: ipop3d.
Vraag is dus: moet ik voor bovenstaande servers nog iets veranderen in de conf-bestanden? Het lijkt allemaal nog wel te draaien, maar misschien dus niet veilig.
En verder kan ik bij de clients ook het ip-adres wijzigen. Bedankt chello!!!
P.S.
- Anderen ook last gehad van deze ip-omzetting bij chello?
- Zijn dit soort rot-praktijken van chello te voorkomen?
Nu heb ik alleen mijn linux-programma''s altijd geconfigureerd met de het oude IP nr.
Dat zal dus nu niet meer werken...
Welke bestanden moet ik nu allemaal gaan wijzigen?
De volgende heb ik al gedaan voor Sendmail:
/etc/hosts
/etc/mail/local-host-names
Squid werkt gelukkig nog, maar werkt MySQL-server nog goed? (i.v.m. beveiliging), verder draai ik nog proftpd, die lijkt ook nog goed te werken. Apache draait ook nog, maar heeft die niet eigenlijk ook een ip-adres van de pc nodig? En tot slot: ipop3d.
Vraag is dus: moet ik voor bovenstaande servers nog iets veranderen in de conf-bestanden? Het lijkt allemaal nog wel te draaien, maar misschien dus niet veilig.
En verder kan ik bij de clients ook het ip-adres wijzigen. Bedankt chello!!!
P.S.
- Anderen ook last gehad van deze ip-omzetting bij chello?
- Zijn dit soort rot-praktijken van chello te voorkomen?