[BC3] firewall ??

Pagina: 1
Acties:

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
Ik heb het volgende:

een linux bak (red het 7.1) met daarachter een een win2k bak.
Die linux bak moet als server dienen.
Het interne netwerk tussen de linux en win2k bak is me gelukt.
Linux naar de buiten wereld kan ik nog niet testen omdat mijn inet provider alleen wil communiceren met mijn win2k netwerk kaart (mac adres). Als ik een mailtje stuur dan zetten zij dat mac adres om en kan ik inetten vanaf mijn linux bak, maar eerst wil ik alles goed configureren.

Wat ik wil is het volgende:
op mijn win2k bak draai ik een Counterstike server, deze moet wel bereikbaar blijven voor de buiten wereld. Deze communiceerd op poort 27015.
Op mijn linux bak wil ik ook een websertje draaien en een proxy server voor mijn subteam van de }:O (poort 2064)
En een ftp servertje op mijn linux bak.

Ik opzoek gegaan naar een firewall howto en gevonden. Maar daar stond dat er allemaal verschillende firewall types zijn.

De vraag is nu alleen welke firewall moet ik nemen om voor elkaar te krijgen wat ik wil?

...

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

IP-Tables/Netfilter

[deze advertentieruimte is te koop]

Verwijderd

of ipchains...

ga eens zoeken op firewall op Freshmeat...

Verwijderd

Waarom wissel je de netwerkkaartjes niet gewoon om? Dan kun je wel internetten vanaf je linuxbak...

Verwijderd

of verander het mac-adres van je NIC''s als dat ondersteund wordt.

ik weet alleen niet of het erg is als je 2 NIC''s met hetzelfde mac-adress in een LAN hebt staan.

edit:
ja dus, unieke macadressen zijn er niet voor niets

eventueel het macadress verwisselen van beide nic''s dus.

Verwijderd

En draai die cs server onder linux is toch veeel kewler :)

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op donderdag 24 mei 2001 13:56 schreef Nehnee het volgende:
En draai die cs server onder linux is toch veeel kewler :)
Indeed, wat is het nut van die cs server op je winbak?

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 20:44
Op donderdag 24 mei 2001 11:03 schreef Zemanova het volgende:
of verander het mac-adres van je NIC''s als dat ondersteund wordt.

ik weet alleen niet of het erg is als je 2 NIC''s met hetzelfde mac-adress in een LAN hebt staan.
Ja dat is zeker erg! Communicatie loopt op basis van MAC!! IP''s worden vertaald naar MAC (via ARP). 2 kaarten met dezelfde MAC geeft dus 100% probs.

Wat betreft de originele vraag: Ik heb nog een RH6.1 bak draaien met masquerading en ipchains ruleset als firewall.
RH7.1 heeft iptables (maar ook nog ipchains). Op de redhat site stond altijd een howto voor ipchains.
Voor je CS-server moet je (volgens mij, nog niet geprobd) een port-forward opzetten op de gateway (linuxbak).
Pagina: 1