Toon posts:

[BC3] SOCKS proxy server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zou iemand mij precies uit kunnen leggen wat een SOCKS proxy meer kan dan een normale proxy en hoe het precies werkt (van client naar server enz.):? ?

Ik probeer er ook één te configgen (Dante) maar wil niet lukken :(. Dus configuraties zijn ook welkom.

Alvast bedankt!

Verwijderd

SOCKS
SOCKS is een proxy protocol (doorgeef systeem) dat zorgt voor een veilige verbinding in client/server omgevingen. Het bestaat uit twee delen, de SOCKS server, en de SOCKS client bibliotheek. De SOCKS server implementatie is op applicatie niveau en de SOCKS client bibliotheek zit tussen de applivatie en transport laag.
Omdat het een heel simpel geheel is, wordt het vaak gebruikt bij op verbindingstype gebaseerde firewalls. Omdat de server zich naar de applicatieserver gaat voordoen als client, lijken de eigenlijke clients verstopt. De SOCKS server levert één enkel toegangspunt voor al het verkeer van buiten. Voor de clients is het geheel meestal transparant.

Verwijderd

Topicstarter
Dus heb je gaan NAT nodig zeker.
En die clients zitten meestal bij een programma ingebouwd weet ik maar hoe zit het als je alles door de SOCKS wilt hebben? Is daar een speciale client voor, zodat alles via de SOCKS gaat?

Maar wat je zei doet een proxyserver toch ook? Of slaat een SOCKS geen pagina''s op?

Sommige applicaties werken toch niet met NAT maar wel met SOCKS?

/me heeft weer aardig wat te vragen :)

Verwijderd

Nee heb je dan niet nodig omdat de request van 1 macine vandaan komt en ook naar die macine terug gaat Je hoeft niet te translaten.

Socks "PROXY"!! :)

Verwijderd

Kan je ook bijvoorbeeld Counterstriken, Quaken en UT''en vanachter zo''n SOCKS proxy?

Verwijderd

Hmm veel dynamische data is niet verstandig om achter een proxy te gamen (mening)!!
Proxy wil cachen. DOet hij ook met die data dus zal hij t wel vertragen.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
SOCKS doet niet aan caching. Daar is het ook niet voor.

Verwijderd

Op woensdag 23 mei 2001 17:58 schreef Sebatech het volgende:
Hmm veel dynamische data is niet verstandig om achter een proxy te gamen (mening)!!
Proxy wil cachen. DOet hij ook met die data dus zal hij t wel vertragen.
Ik zie geen socks in deze tekst wel proxy!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Lees voor de grap de threadnaam even door, wil je?

Verwijderd

moet ik dan alles voorkauwen!?

Als ik dan alles voorkauw kennen ze nog niks als ik eerst principes vertel en als ze dan geintreseert zijn gaan ze het zelf uitzoeken.

:)
Pagina: 1