Hallo,
tot voor kort had ik 56 dagen lang mijn linux redhat 7.0 (updated) draaien als gateway/firewall/file server(samba), ftp, http, ssh etc
Nu wilde ik dus een printer toevoegen. (Zie hier. Maar tijdens het bouwen van de server (P100) nooit aan gedacht om een printerpoort in te bouwen. Dus ik de server plat gooien
om die printerpoort in te bouwen. Linux opstarten
(Op een P100/16MB) en proberen de printer aan de praat te krijgen. Niet gelukt dus. Ik hoorde zo via via dat ik de printerpoort op ECP moest zetten. Ikke dus weer rebooten, printerpoort veranderen en toen gebeurde het. De HDD (hda1) overleed ter plekke 
Ik een nieuwe HDD erin, CDROM speler er vlug in (12x) en ik dacht dat ik redhat zo ff kon installen. Nu is het probleem dus dat dat niet meer gaat
Tijdens het copieren van redhat (in de install) stopt de CDROM speler en HDD met kopieren en doet niks meer. Het systeem hangt dus niet, want numlock gaat nog aan en met CTRL-ALT-DEL kan ik dat ding rebooten.
Wat is er fout, of wat kan er fout zijn?
BIOS = Award versie ???
Mamaplank = Vaag merk, VIA chipset
CDROM = 12x onbekend merk
HDD = Quantum 1GB 3,5" IDE
Ik hoop dat jullie genoeg info hebben, anders probeer ik wat meer info op te zoeken.
tot voor kort had ik 56 dagen lang mijn linux redhat 7.0 (updated) draaien als gateway/firewall/file server(samba), ftp, http, ssh etc
Nu wilde ik dus een printer toevoegen. (Zie hier. Maar tijdens het bouwen van de server (P100) nooit aan gedacht om een printerpoort in te bouwen. Dus ik de server plat gooien
Ik een nieuwe HDD erin, CDROM speler er vlug in (12x) en ik dacht dat ik redhat zo ff kon installen. Nu is het probleem dus dat dat niet meer gaat
Tijdens het copieren van redhat (in de install) stopt de CDROM speler en HDD met kopieren en doet niks meer. Het systeem hangt dus niet, want numlock gaat nog aan en met CTRL-ALT-DEL kan ik dat ding rebooten.
Wat is er fout, of wat kan er fout zijn?
BIOS = Award versie ???
Mamaplank = Vaag merk, VIA chipset
CDROM = 12x onbekend merk
HDD = Quantum 1GB 3,5" IDE
Ik hoop dat jullie genoeg info hebben, anders probeer ik wat meer info op te zoeken.
edit:
en op server klikken in de sig werkt nu natuurlijk ook niet
en op server klikken in de sig werkt nu natuurlijk ook niet
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
gokje: CD-speler (12x - heeeeeeeeeel oud) kapot of RH-installatie-CD kapot.
edit:
Kom ik net ook achter: tijdens de Disk Wizzard moet je ook aangeven op welke partities je linux wilt installeren. Dan moet je mountpoints opgeven (/, /home etc.) en dan moet je dus de partitie met ''/'' selecteren, _niet_ de partitie van windows, en dan pas op next drukken.
Als ik dat niet deed dan deed de installatie ook vreemd
geen idee waarom.
Kom ik net ook achter: tijdens de Disk Wizzard moet je ook aangeven op welke partities je linux wilt installeren. Dan moet je mountpoints opgeven (/, /home etc.) en dan moet je dus de partitie met ''/'' selecteren, _niet_ de partitie van windows, en dan pas op next drukken.
Als ik dat niet deed dan deed de installatie ook vreemd
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
12x = 100% goed
Ik heb ook al een 32x geprobeert, geen verandering.
En over die partities:
hda1: 30MB, Win95 (alleen booten)
hda2: 1000MB, Linux (Mount point = /)
hdb1: Linux Swap, 119MB
hdc1: CDROM
hdd1: 1024MB, Linux ext2 (maar niet van belang bij install, deze moest ik eraf halen ivm voeding voor CDROM
)
Dus dat met die mount points zit wel goed
Maar ik vraag me nog steeds af waarom hij ermee stopt met copieeren
Ik heb ook al een 32x geprobeert, geen verandering.
En over die partities:
hda1: 30MB, Win95 (alleen booten)
hda2: 1000MB, Linux (Mount point = /)
hdb1: Linux Swap, 119MB
hdc1: CDROM
hdd1: 1024MB, Linux ext2 (maar niet van belang bij install, deze moest ik eraf halen ivm voeding voor CDROM
Dus dat met die mount points zit wel goed
Maar ik vraag me nog steeds af waarom hij ermee stopt met copieeren
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.