[BC3] Zwart scherm in linux na windows boot

Pagina: 1
Acties:

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 23:20
Als ik mijn compu weer eens in Windows 2000 geboot heb is de eerste keer linux altijd een beetje maf. Als ik kdm te zien krijg om in te loggen zie ik wel twee vakjes om naam + pass in te vullen en de rest is zwart. Gewoon enteren en ik log in. kde is daarna ook grotendeels zwart, maar de textvelden zijn gewoon wit en hier en daar een knopje ook. Ik weet het niet zeker maar volgens mij heb ik dit probleem met gdm en Gnome ook.

Na een tijdje wordt het wel weer beter, en een volgende keer rebooten (linux -> linux) levert geen problemen op.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

specs:
Matrox G200 8MB Millennium
linux 2.4.4 (maar ook oudere kernels doen dit)
Debian Woody/kde2.1.2/Gnome1.4

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Kan je niet echt helpen.

Maar ik heb zoiets gehad met mijn soundcard.
Als ik na in windows te zijn geweest naar linux bootte dan deed ie het niet.

Mijn oplossing was windows verwijderen >:) Sindsdien geen problemen meer :)

Waarschijnlijk deelt windows de videocard andere resources toe aan de card en wordt de boel niet goed gereset bij een reboot :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Von_Sjagge: okee, dank je voor je mening, maar wil je in het vervolg niet zo trollen? :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• balk
Mijn oplossing was windows verwijderen >:) Sindsdien geen problemen meer :)
:)
Nog geen optie zolang ik voor Matlab en Mathcad nog geen gelijkwaardige vervangers gevonden heb...... (Ik ken Octave, maar dat is ongeveer Matlab 2)

Hoe zou ik er achter kunnen komen welke resources windows zet?

Verwijderd

Op woensdag 23 mei 2001 12:44 schreef balk het volgende:

[..]

:)
Nog geen optie zolang ik voor Matlab en Mathcad nog geen gelijkwaardige vervangers gevonden heb...... (Ik ken Octave, maar dat is ongeveer Matlab 2)
LinuxCAD en Maple ??

anyway: ik heb geen w2k, wel een G200 gehad, maar het probleem zoals jij schrijft niet.

Is het typisch w2k of heb je het ook vanuit windows98 (als je die hebt tenminste)?

Verder: is het altijd al zo geweest of misschien na installatie van SP2 van het evil empire? :P

• balk
LinuxCAD en Maple ??
Helaas, linuxcad != mathcad. Mathcad is een soort Paint.exe met drag ''n drop vergelijkingen e.d. en geen autocad-like. Maple zou wel kunnen idd.

Maare, ik heb geen w98 (geen haar op m''n disk die dat er op wil hebben.....) en ik heb geen SP''s geinstalleerd (of misschien alleen SP1, maar dat weet ik niet zeker)

• balk
Nieuwe ervaringen:
Net terug uit windows en :) geen zwart scherm..... Ik heb de experimentele matroxdrivers meegecompiled in de kernel en nu doet ie het goed (1 keertje nog maar).

Ik hoop dat dat het probleem heeft opgelost.
Thanks!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
tja windows is gewoon knake als draai ik zelf 2k en ik ''eigenlijk'' niets mag zegge...
ik was een linux guru maar goed een SuSe 6.4 demo draaien is natuurlijk niet goed wijs ! (ben ik ook niet hoor.. ) maar toch, ik hoop dat die nieuwe kut windoos snel uitkomt en dan ga ik uns voor mezelf beslissen windoos of Linux... zie het dan wel, maar als het antwoord nu moet komen word het zeker weten Linux.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• balk
Op donderdag 24 mei 2001 00:11 schreef Von_Sjagge het volgende:
tja windows is gewoon knake als draai ik zelf 2k en ik ''eigenlijk'' niets mag zegge...
ik was een linux guru maar goed een SuSe 6.4 demo draaien is natuurlijk niet goed wijs ! (ben ik ook niet hoor.. ) maar toch, ik hoop dat die nieuwe kut windoos snel uitkomt en dan ga ik uns voor mezelf beslissen windoos of Linux... zie het dan wel, maar als het antwoord nu moet komen word het zeker weten Linux.
uhu
:Z
Pagina: 1