Verwijderd
Ik heb hier een verbinding met kabel maar moet via PPPD wel uitbellen.
Nu wil ik dit doen tijden het booten van FreeBSD maar ook wanneer de verbinding wegvalt.
Wat is de beste oplossing?
Je kan niet kijken of PPPD niet meer draait, want die blijft ook draaien wanneer de verbinding wegvalt toch?
Iemand een oplossing?
Nu wil ik dit doen tijden het booten van FreeBSD maar ook wanneer de verbinding wegvalt.
Wat is de beste oplossing?
Je kan niet kijken of PPPD niet meer draait, want die blijft ook draaien wanneer de verbinding wegvalt toch?
Iemand een oplossing?
Doe jij soms mee aan wedstrijden "hoe open ik zoveel mogelijk topics" ?
Verwijderd
Thanx!
Daar heb ik zeker wat aan... ik had ook nog in het handbook gekeken maar kon niets vinden (volgende keer dus beter zoeken
)!
Daar heb ik zeker wat aan... ik had ook nog in het handbook gekeken maar kon niets vinden (volgende keer dus beter zoeken
idd denisdotcom regageert wel heel erg gepikeert.
Het zijn twee totaal verschillende vragen dus
what''s your problem.
Youre welcome "quinty"
MVGR
Sebastiaan
Het zijn twee totaal verschillende vragen dus
what''s your problem.
Youre welcome "quinty"
MVGR
Sebastiaan
Quote uit FAQ voor Sebatech :
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten; het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken.
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Verwijderd
Wat vinden jullie van dit script?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| #!/bin/sh # Script made by Rene Eijzenga | 23-05-2001 # Check if a connection is up telnet pop.vuurwerk.nl 110 > /tmp/pppd.test & sleep 3 killall telnet if [ -s /tmp/pppd.test ]; then PD=1 else PD=0 fi rm /tmp/pppd.test echo 'PD='$PD if [ $PD = 0 ]; then killall pppd pppd call rendo fi |
Tsja kan beter 
btw; dit heb ik uit een van m''n scripts geript .. maar volgens mij voldoet het wel!
code:
1
2
3
4
5
6
| PC=pcnaam TEST=`ping -c2 $PC 2>/dev/null|grep ms|wc -l`if [ $TEST \> 0 ]; then echo goed else echo fout, opnieuw bellen fi |
btw; dit heb ik uit een van m''n scripts geript .. maar volgens mij voldoet het wel!
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Verwijderd
Maar we kunnen hier niet pingenOp woensdag 23 mei 2001 15:26 schreef imdos het volgende:
Tsja kan beter
code:
1 2 3 4 5 6 PC=pcnaam TEST=`ping -c2 $PC 2>/dev/null|grep ms|wc -l`if [ $TEST \> 0 ]; then echo goed else echo fout, opnieuw bellen fi
Pagina: 1