[BC3] Linux en HDD fout, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Topicstarter
Ik heb dus een probleem, heb net linux geinstalled, alles leuk en aardig, werkt goed. Nu heb ik een tweede hdd erbij gedaan (secondary master) genaamt HDC1, nu heb ik een foutje gemaakt met linuxconf, en deze (was nog MSDOS geformatterd) op ext2 gezet, activate chaches gedaan, gereboot, en nu wil ie dus niet meer opstarten (duh). Hij zegt dat ie een Bad-magic number heeft in het superblock (kan dus wel kloppen want het is een MSDOS partietie en niet EXT2) hoe krijg ik dat ding nu helemaal er weer uit. X windows laat me nu ook al in de steek :( en als ik met linuxconf onder de shell werk zegt ie steeds iets met "...not mounted" doelend op hdc1, maar dat snap ik ook wel, ik wil dat hele ding niet meer. Iemand ideen?

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:45

Valium

- rustig maar -

Alle schijven die gemount worden, staan in /etc/fstab. Als je het daar uit haalt, dan is het opgelost. Je kunt er eenvoudig bijkomen via een bootdisk. Dan kun je via cfdisk (of gewon fdisk) de partitie weer op gewoon MSDOS zetten. Of je formatteert de HDD op Ext2. Dan heb je nog meer ruimte voor je Linux-zooi.

• Liam

Liam

Topicstarter
ok, sorry, hier even een nieuwe post, ik heb nu iets voor elkaar gekregen met linuxconf in
de shell, ik ben nu aan het rebooten en ik ben benieuwd........LILO boot komt langs.....
AHHHH, hij doet het...........few.... ik moet zeggen dat je hier dus veel van leert.
B.t.w. Apache webserver is wel cool. :P

• Liam

Liam

Topicstarter
hoe kan ik hem dan formatteren als ext2 ?

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Met cfdisk kun je ''m partitioneren. Denk goed na HOE je ''em partitioneert. Het is ten zeerste aan te raden aparte partities voor /boot, /home en /var aan te leggen!

Maak je /boot <= 15MB.

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Verwijderd

Dat magic nr refereerd naar je /etc/fstab, er staat dus ext2 als je daar fat van maakt (of helemaal weg haalt) is het weer oke.. maar formateren naar ext2 kan ook natuurlijk(nadat je de partitie hebt gefixed)
Pagina: 1