[BC3] [linux] CPU info zonder /proc/cpuinfo

Pagina: 1
Acties:

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Ik moet via een scriptje wat informatie over een Linux computer opvragen (aantal proc''s en Mhz e.d.). Dit had ik thuis dus leuk in elkaar gezet door info uit /proc/cpuinfo te halen, maar op het systeem waar het moet gaan werken blijkt dat bestand enkel leesbaar voor root, en dat ben ik niet. Weet iemand hoe ik systeem info op een andere manier kan achterhalen?

Ik moet hetzelfde doen voor machines die SunOS draaien, wat uberhaupt geen /proc/cpuinfo heeft. Daar kan ik echter /usr/sbin/psrinfo gebruiken, en zoiets moet ik dus eigenlijk ook voor Linux hebben.

[Sorry, haal dit maar weg evt, ik heb het net gevonden: dmesg (gevonden via http://ref.yadda.net/rosetta.html, misschien voor andere ook nuttig?)]

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:20

Valium

- rustig maar -

O o o, je bent ook liever lui dan moe he?

:)

Via uname enzo kom je al een heel eind toch? Behalve dan HP-UX. Maar da''s dan ook een verhaal apart. Succes ermee verder.

Verwijderd

topje info grabben ?!

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 20:57

Macros

I'm watching...

Ik zou eigenlijk wel willen weten hoe ik daar achter kan komen bij een HPUX bak. Die hebben we bij ons op de uni staan, en ik wil weten of mijn bak sneller is :)

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Verwijderd

je zou nog kunnen greppen in dmesg.

Verwijderd

Ik gok dat ie dat nou ook wel zal doen, aan z''n post te zien ;)
Pagina: 1