[BC3] linux mp3box

Pagina: 1
Acties:

• wslagendijk
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hoi,

Ik speel met het idee om een mp3box in elkaar te knutselen. Belangrijkste specs: p166, 32mb ram, 4.3gb bigfoot hd.
Het idee is om een mp3box te maken die gewoon mp3 speelt en verder niets. Moet via netwerk te benaderen zijn (mp3 files plaatsen of verwijderen en controleren van volume en nummers skippen e.d.) en moet via infrarood afstandsbediening te bedienen zijn. Geen monitor oid maar lcd-tje met track-info.

Lijkt me wel goed mogelijk onder linux...maar ik heb wel een paar vraagjes:
1) Is er voor mp3blaster o.i.d. (dus console) ook infrarood plugin (zoals voor xmms)?
2) Is er ook progje voor lcd aansturing voor console mp3players?
3) Iemand ervaring hiermee, die hij wil delen ?

Hopelijk kunnen jullie me wat tips geven.

mvg,
Roadkill

edit:

Nog een vraagje:
Misschien ook nog knopjes op kast voor play, stop en skip o.i.d. Waar moet ik die dan op aansluiten? Com-poort is dan al ingebruik voor IR.

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
www.lirc.org kan met IR commando''s uitvoeren , of je kunt de null Xserver gaan draaien (beetje omslachtig) en dan met xmms.

ik heb zelf een aantal scripts geschreven voor mp3-cd-speler die cddb en ID3 kunnen uitlezen (met behulp van 3rd party tools) je zegt het maar als je ze wilt hebben (beta/alpha/test versie, maar ok)

LCD aansturing -> LCDtext

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Uhm ... ldp :)

Daar zag ik laast een howto voor een dedicated mp3-box!

Daar staat ondersteunde hardware in etc. etc.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• wslagendijk
  • Niet online
idd howto voor... had eigenlijk zelf wel ff kunnen zoeken in ldp |:(

tnx, voor de tip Imdos (of moet ik zeggen bedankt voor het wijzen op mijn slordigheid :9 ).

Wirf: a.u.b.! Zal nog wel ff duren voordat ik er aan toe kom (eerst howto''s lezen ;) ), maar ik wil ze wel eens bekijken.
Stuur maar naar: roadkill@zeelandnet.nl
tnx

• Wirf
  • Laatst online: 18-08 17:51
ok, je hebt nu 12KB in je mailbox :P

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Check dit uit: mp3sb.org/

• zeikstraal
  • Laatst online: 01-05 08:34
Die gozer die mp3blaster heeft gemaakt, heeft zelf ook zoiets. Staat wel wat op z''n site.

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

• wslagendijk
  • Niet online
Op dinsdag 22 mei 2001 23:21 schreef EdgiX het volgende:
Check dit uit: mp3sb.org/
Erg bruikbare link! :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Voor zijn dedicated mp3-player lijkt het mij
belangrijk dat ie vlug up is. Ik ben daar thuis een beetje mee aan het spelen geweest, services verwijderen, eigen kernel bakken, loggen verwijderen..
Maar zijn er nog meer dingen die je kunt doen om het ding SNEL te booten en/of te downen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
http://www.dpotter.com/irmp3/

Ik gebruik irmp3 zelf ook, en ''t werkt best wel goed(met LCD en IR). Ik heb er inelkgeval nog nooit problemen mee gehad.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• wslagendijk
  • Niet online
tnx, alweer een goed bruikbare link.
Pagina: 1