[BC3] Promise RAID drivers voor 2.3.x and up kernel...

Pagina: 1
Acties:

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb hier nu twee Tyan Tiger 200 bordjes om twee nieuwe webservers op te bouwen... Ik wil gebruik maken van de RAID functionaliteit met een 2.3.x kernel (of nieuwer).

Ik heb hier al een tweetal server draaien die 2.2.14 draaien (intranet), met RAID-1. Ik wil naar > 2.3.x wegens beveiligings mogelijkheden en native support voor de IDE drives van OnStream (zoals de DI-30).

Iemand die meer weet over de Promise module en > 2.3.x kernels ? Iemand die het aan de gang heeft gekregen ?

Ik heb zojuist een mailtje naar tech support van promise verzonden, om eens te informeren wat de status is van de nieuwe, aangekondigde driver.

• ElemenTAL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

IDE-Raid doet het niet op Linux. Met het goedkope spul tenminste.

Nuff Said

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:46
Promise en Linux gaan niet zo goed samen.
Kan je beter kiezen voor 3ware RAID-controllers. Die hebben std ook Linux drivers....

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kan kloppen; ik las laatst ergens dat de module van promise niet wordt vrijgegeven omdat iedereen dan kan zien dat momenteel een aantal taken softwarematig worden gedaan door de driver.

Maar goed, ik ben tevreden met de RAID - 1 arrays die ik nu heb. Onder 2.2.14 geen enkel probleem mee, 250 dagen uptime, hot swap, het gaat allemaal (ik spreek dus uit ervaring). Als ik 100% betrouwbaarheid wil, ga ik wel direct voor SCSI, maar daar gaat dit topic helemaal niet over.