[BC3] [mandrake] paar verschillende vragen

Pagina: 1
Acties:

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 11:40

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
he hallo,

ik ben een beetje aan het prutsen met mandrake 8.0

heb het geinstalleerd, ging goed, maar heb nu een paar vragen.

1-> ik heb gecontrolleerd of apache is geinstalleerd, en ja dat was het geval, maar php en mysql niet. nu heb ik via software install (ofzo, waar je pakketten kunt aanvinken die je wilt hebben) heb ik gekozen voor php+mysql te installeren, heb ook gd enzo aangevinkt. dit werd dus volgens mandrake goed geinstalleerd, maar doe ik dan bv locate php, zie ik niks waaruit ik kan opmaken dat php nu wel is geinstalleerd. ook vind ik geen www map waar ik de php files enzo in zou moeten zetten??? heb ik iets verkeerd of helemaal niet gedaan?

2-> ik heb gabber geinstalleerd om ook contact te kunnen houden met mijn msn mensjes, dit ging goed, ook de mensen in mijn lijst gekregen, en ik kon connectie maken en met hun lullen, nu startte ik vandaag weer gabber op, ik kom zelf online, terwijl niemand online is, en hun mij ook niet online zien (terwijl als ik vraag aan hun via icq of ze online zijn, zijn ze het wel, dus er is iets fout, maar wat? ik krijg namelijk geen foutmelding

3-> onder windhoos edit ik nu mijn files met editplus, vind ik een fijn pakket, kan er remote files mee openen, en heb kleurtjes, heb je onder mandrake ook zoiets???

Alvast bedankt

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:43
2-> ik heb met Mandrake 8 ook dat gabber geprobeerd, maar ik kreeg zelfs geen mensen online dus dat gaat goed :)
Ik ben net zo benieuwd als jij bent naar iemand die weet hoe dit wèl goed werkt met Gabber/MSN..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

url van gabber?

alvast bedankt

Ray

• ScuL
het zit bij mandrake, zo niet. -> http://freshmeat.net

zou je wel moeten weten als linuxuser ;)

Verwijderd

heb er mandrake pas 5 dagen ofzo opstaan.
Dual boot met win me

Ray

• ScuL
hehe ok, wel, voor zover ik weet werkt gabber alleen onder Gnome, check daar dus ff in de menu''s. Zo niet, dan de software manager er ff bijhalen en zoeken of die op CD staat, zoja, dan ff aanvinken en installen. (Ik neem aan dat je 8.0 hebt?)
Ik heb trouwens multiboot Mandrake8 / WinME schijnt populair te zijn :)

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 11:40

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
ja ik heb ook dualboot mandrake/win2000, maar wat heeft dat met mijn vraag te maken?

en ik heb jabber al geinstalleerd, alleen zie mijn eerdere omschrijving van het probleem

verder nog iemand antwoord op mijn andere vragen?

• leander
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-03-2025
commando ''locate'' heeft niet veel zin, vlak nadat je iets hebt geinstalleerd, aangezien de locaties uit een database komen die (meestal) eenmaal daags wordt geupdate.
Probeer eerst eens ''rpm -qa |grep php''
Als je toch per se ''locate'' wilt gebruiken (wat verder wel een erg handig commando is), moet je eerst de db updaten met het commando ''updatedb'' :+

Leander

• ScuL
Op dinsdag 22 mei 2001 16:28 schreef HenkS het volgende:
ja ik heb ook dualboot mandrake/win2000, maar wat heeft dat met mijn vraag te maken?

en ik heb jabber al geinstalleerd, alleen zie mijn eerdere omschrijving van het probleem

verder nog iemand antwoord op mijn andere vragen?
hehe, sorry, ik reageerde ff op de vraag van gharay29..\

overigens een clevere opmerking van Leander

Pagina: 1