[BC3] Iptables masquarading

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik wet hoe ik een gateway moet maken met ipchains ,mar hoe doe ik dat met iptables?
ik heb net ffies kernel 2.4.4 op me gateway gezet ,maar ik wil zometeen natuurlijk wel kunnen internetten...... :-)
''ThanX!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:10
iptables is backward compatible met ipchains, dus dat moet niet zo''n probleem worden in eerste instantie :)

en hoe je verder moet met iptables, ik weet het niet, syntax schijnt wat logischer te werken dan ipchains...

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Misschien moet je voordat je zoiets doet even de documentatie bekijken?
netfilter.kernelnotes.org bijvoorbeeld

Verwijderd

De syntax van iptables is dezelfde als die van ipchains. Gewoon ''ipchains'' door ''iptables'' vervangen in de HOWTO :)

Verwijderd

Ugh dat zou ik dus niet doen. Maar goed.
Ik zou als ik jou was opnieuw beginnen met je firewall, gewoon van de ground up, dan kan je tenminste gebruik maken van de mogelijkheden van iptables

Verwijderd

Tipje kijk maar eens goed naar POSTROUTING (SNAT) gedeelte.

Hoe TCT_Nexus erbij komt dat het hetzelfde is als ipchains weet ik ook niet.
Okee de syntax is nog ongeveer hetzelfde, maar er zitten toch echt wezenlijke verschillen in en dat geldt zeker voor het NAT gedeelte.

In de netfilter-HOWTO wordt alles keurig uitgelegd.
Pagina: 1