De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Heb je problemen met de internetverbinding onder RedHat of SuSE Linux?
Doe het volgende.
1. Zorg dat je netwerkaart word gezien onder linux en activeer hem niet.
2. Ga naar een console (alt+f1) en typ het volgende in: dhcpcd -a CCxxxxxx-A eth0 die xxxxxx hangt af van je account.
3. Ping naar het internet door bijvoorbeeld te pingen naar suse. ping www.suse.com
Nu zal je antwoord terug krijgen.
4. Zet de de regel van stap 2 in boot.local.
Done
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
1.Zorg dat je netwerk kaar wordt gedetecteerd door linux
2. joe /etc/dhclient.conf
1
2
3
| interface "eth0" { send host-name "cc-xxxxx"; } |
3. CTRL+K X
4. dhclient
Verwijderd
Ik help de mensen gewoon.
Dat kan toch ook wel?
Of niet soms?
Ik had de boel gewoon static toen ik nog bij @home zat.
Verwijderd
Hulp als''r niet om wordt gevraagd is geen hulp.Op dinsdag 22 mei 2001 12:58 schreef Markiedam het volgende:
Waarom?
Ik help de mensen gewoon.
Dat kan toch ook wel?
Of niet soms?
We kunnen allemaal wel informatie gaan posten, maar dat schiet niet echt op. Bovendien zijn''r genoeg topics over geweest en is op inet ook zat te vinden met dezelfde info.
Maar goed ik ben geen mod en ze hoeven er niet hetzelfde over te denken natuurlijk..
Lijkt me wel handig.
[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]
Mjah, op zich hulde voor je behulpzaamheid, Markiedam! Dit topic bestaat nu en als mensen vragen hoe ze dit moeten doen, kan je zeggen UTFS
Aan de andere kant: als ik nu zeg "ja dit mag gewoon", dan staat volgende week NOS vol met dit soort geen-vraag-maar-wel-antwoord topics en dat is eigenlijk niet de bedoeling van het idee achter een forum.
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
werkt ook prima
Overigens, je kunt elk willekeurig IP invoeren, zolang het maar in de range van @Home zit en nog vrij is
@Home ranges:
24.0.0.0
213.51.0.0
217.120.0.0
en waarschijnlijk nog wel meer
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.