[BC3] amiga users: HELP

Pagina: 1
Acties:

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Ik heb van iemand zo''n amiga geleend (ga hem binnenkort kopen voor 25,- :P) en ik wilde er spellen naartoe sturen vanaf m''n pc via een null modem. Had ik een beetje gezocht op internet kom ik tegen:

If you''re one of those people with an AmigaOS 1.3 A500, with only one
floppy drive, you could be in trouble. Unless you have a Terminal
package on a floppy disk which you can boot or use in a second drive,
there''s no way you can use a null-modem cable to talk to the PC. Your
best bet would be to approach an Amiga user group, who may be able to
supply you with such a disk, or if you''re lucky, an Amiga shareware
house/distributor in your area.

Mogen jullie raden welke amiga ik heb... juist ja, een a500 met 1 floppy drive, 1mb ram en workbench 1.3.3 ...

heeft iemand een nieuwere workbench voor mij op flop (zonder virus a.u.b.) die ''ie mij wil opsturen? wil er uiteraard wel de floppy en verzendkosten voor betalen...

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

je zoekt niet echt een workbench volgens mij.
Je moet of een terminal (modem) programma hebben om te kunnen verbinden met je pc of een programma om PC-disks te kunnen lezen op de amiga. 1 van de twee moet op een amiga floppy staan. Dat van die ene floppy drive is onzin, je kunt heus swappen of de ramdisk gebruiken, is nie fijn maar werkt wel.. diverse software is te vinden op aminet

Verwijderd

Het is mogelijk om images van amiga-diskettes over te pompen via een null modem tussen een pc en amiga. Daarbij is een hd in je amiga wel erg handig. Je kunt geen spelletjes spelen via een null modem! Alleen met diskettes of hd vanaf je amiga.

Het programma waarmee je images kunt maken en terugzetten zit standaard bij de meeste amiga-emulatoren. Zelf gebruik ik Fellow. je Amiga kan pc-diskettes lezen (je moet wel een bepaald programma starten in Workbench maar die weet ik niet zo meer uit mijn hoofd)
Zo kun je het imageprogramma overzetten..
je kan natuurlijk zo ook images overzetten... >:) Houdt er wel rekening mee dat de amiga alleen DD-diskettes leest. (720 KB) en geen HD-diskettes (1.44 MB) :'(

Zo''n terminal programma kun je ook wel ergens vinden op internet. Ga eens wat amiga-fansites af. Meestal staan er wel wat links naar ftpservers met amiga-shareware. Daar staan meestal wel wat termprogramma''s bij.

Als je goed zoekt op internet dan kun je nog wel wat images van amigaspelletjes vinden.

Succes!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 16:28

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Of je maakt zelf een bootable floppy op je Amiga. Zet daarop NIET je WB en download een transfer proggie (Overigens, Jou A500 kan max 19200 aan als je geluk hebt :O )

Ik gebruik EasyTransfer 2.0B. Hierbij is je PC de server en Amiga client. Enigste nadeel is dat het programma NIET onder Windows kan werken :(

offtopic:
Ik ben overigens zelf nog op zoek hoe ik via de seriele kabel kan internetten. Ik heb dus @Home :Z en een A1200 (Zie Sig, met AmigaOS 3.9 :9~). Server=Linux. Ik heb AmiTCP.. Nou nog onder linux instellen (Moet ik dan een SLIP inbel creeeren :? en dan via de serieele kabel ''inbellen'' op linux :?)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op dinsdag 22 mei 2001 09:02 schreef dawuss het volgende:
Ik heb van iemand zo''n amiga geleend (ga hem binnenkort kopen voor 25,- :P) en ik wilde er spellen naartoe sturen vanaf m''n pc via een null modem. Had ik een beetje gezocht op internet kom ik tegen:

If you''re one of those people with an AmigaOS 1.3 A500, with only one
floppy drive, you could be in trouble. Unless you have a Terminal
package on a floppy disk which you can boot or use in a second drive,
there''s no way you can use a null-modem cable to talk to the PC. Your
best bet would be to approach an Amiga user group, who may be able to
supply you with such a disk, or if you''re lucky, an Amiga shareware
house/distributor in your area.

Mogen jullie raden welke amiga ik heb... juist ja, een a500 met 1 floppy drive, 1mb ram en workbench 1.3.3 ...

heeft iemand een nieuwere workbench voor mij op flop (zonder virus a.u.b.) die ''ie mij wil opsturen? wil er uiteraard wel de floppy en verzendkosten voor betalen...
Ga naar Aminet en zoek daar het programma Term v4.7 op (http://www.aminet.net/~aminet/dirs/comm_term.html). Het mag ook best een andere zijn maar dit is een van de besten! Plaatst dit op een bootable diskette. En start op de pc ook een terminal programma op (hyperterminal zit bv standaard bij elke windoos). Zorg wel voor dezelfde instellingen (8N1). Nu kan je met filetransfer bestanden verzenden.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 12:06
En als je een andere workbench wil gebruiken, zul je behalve die disk , ook een andere kickstart rom moeten hebben..is trouwens te verkrijgen bij www.amigis.nl
Pagina: 1