Toon posts:

[BC3] USB-ADSL: Hoe zet ik een Linux server op?

Pagina: 1
Acties:

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Ik weet niet of ik dit nou hiero of bij non-windows os''en moet plaatsen maar afijn...

Ik heb een servertje om mijn ADSL te sharen over mijn netwerk. Ik heb een USB ADSL modem.
Ik gebruik nu Win98 als server OS. Yeah baby! :) Maar de Linux kernels van tegenwoordig ondersteunen USB en er zijn nu Linux drivers voor de Alcatel USB modem.
Dat opent perspectieven!

Vandaar dat ik morgen ff RedHat 7.1 gaan downloaden op mijn werk. Dan heb ik in feite alles wat ik nodig heb om een Linux server op te zetten.

Heeft iemand ervaring met USB ADSL en Linux?
Ik heb er namelijk de ballen verstand van, ik zou niet eens weten hoe je een driver installeert onder Linux, laat staan hoe je je hardware aan de gang krijgt. Ik weet het, RTFM, maar over dit specifieke onderwerp is niet veel te vinden. Er zijn voor de USB variant helaas ook nog geen automatische scripts te downloaden.

Ik moet waarschijnlijk als volgt te werk:

Linux installeren (duh...)
USB ondersteuning voorbereiden/installeren
USB modem installeren
PPP verbinding aanmaken
automatisch inlog script maken
proxy software runnen

Alle tips zijn welkom...
Thanx!

https://www.strava.com/athletes/10490675

Verwijderd

http://linux.pagina.nl

Ga eerst maar een maandje lezen ofzo

• estorino
  • Laatst online: 07-05 20:04
ADSL4Linux had ik ook al gevonden ja, maaaaar dit programma werkt niet ism. met de USB variant. Het gaat specifiek hierom. Er zijn talloze ADSL scripts voor de ethernet variant, dat snap ik ook wel.

Zojuist heb ik de RedHat iso''s gedownload met 1Megabyte p/s. You gotta love those universiteitsnetwerken... :9

Dus niet te snel met jullie commentaar, op USB gebied is er heeel weinig te vinden.
En CybErvee, als je niks nuttigs te melden hebt, post dan niks.

https://www.strava.com/athletes/10490675

Verwijderd

Ik denk dat als je weinig verstand hebt van Linux je beter van www.clarkconnect.com de nieuwste versie kan downen. Dit is een als gateway ingestelde redhat 7.0 versie met een aantal heel handige hulpmiddelen.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
* havana gooit deze thread naar Jotta !

DIT IS MIJN WEBSITE

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Hrrr namen opzettelijk verkeerd spellen zuigt :(
;)

Misschien heb je hier iets aan (nooit geprobeerd):
http://www.linuxdude.co.uk/docs/Alcatel-Speedtouch-USB-mini-HOWTO/speedtouchusb.html

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Aaargh!
  • Laatst online: 19-08 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

wie kiest er nu voor een USB modem :? |:(

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Dat moet ieder toch voor zich weten :?

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
[quote[Linux installeren (duh...)
USB ondersteuning voorbereiden/installeren
USB modem installeren
PPP verbinding aanmaken
automatisch inlog script maken
proxy software runnen[/quote]

Uhm...... Jij gaat lekker fanatiek te werk...Maar uhhh...... Volgens mij snappen wij elkaar niet.

Als je linux installeert *is* die USB ondersteuning er al, of je doet iets grandioos fout (en met RH7.1 is het heel moeilijk om dat fout te doen).

Dan... USB modem configureren? Tja... Als het goed is doet RH7.1 dat ook automatisch voor je. Anders is een "modprobe <module>" genoeg, moet je alleen ff de modulenaam vinden (maar da''s vast het probleem niet).

PPP verbinding aanmaken - dat zou de redhat installer of desnoods een of ander GUI scriptje voor je moeten doen, paar knopjes indrukken en klaar.

Inlogscript: hoort bij de netgenoemde stap.

Proxy-software: je bedoelt masquerading?, daar zijn vast ook wel grafische tools voor te vinden en anders is er altijd nog de iptables howto.
Met de redhat-firewalling optie zou je dat denk ik tijdens de installatie al kunnen doen.

Waarom denken mensen dat linux zo primitief is?!? In linux kunnen sommige dingen ook wel werken hoor!!! Het is geen dinosaurierbegraafplaats hier!! |:(

Als je echt alles met de hand wilt doen, ga dan openBSD ofzo proberen - dan mag je inderdaad alles netjes met de hand doen en zelf je scriptjes maken :+

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• ajvdvegt
  • Laatst online: 15-08 12:40
Ik heb dit afgelopen weekend ook geprobeerd. Je moet in even zoeken naar een Howto (zie Jotti''s post), dan zou het moeten lukken.
Je moet je kernel source 2x patchen, de software van Alcatel downloaden, en dan ppp zo ver krijgen om een ppp verbinding over ATM te maken (want ADSl gebruikt blijkbaar ATM). Dat lukt mij echt niet met de Suse7.1 2.4.0 kernel, hij vond de atm.h die daarbij zat niet helemaal tof.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Pagina: 1