Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Trust me, ik heb al gezocht maar er stond nergens een antwoord op mijn probleem.
Ik heb net Red Hat 7.1 geinstalleerd in de hoop dat mijn fijne kabel internet via Casema het dan wel zou doen. Maar helaas, net als in Red Hat 7.0 en 7.0.91 wil meneer Rode Hoed mijn modem niet herkennen.
Ik heb geen detect gedaan, gewoon zelf ingesteld op ttyS0 met inbelnummertje 4.
Maar ik krijg dus Modem initialization error. Er staat nergens op internet een concrete FAQ voor Casema in RedHat 7.x, wel voor 6.x maar die is compleet anders.
Hij communiceert wel met het modem want de rode lampjes flikkeren gezellig bij het inbellen, maar daarna is de pret afgelopen.
Weet iemand wat ik fout doe?
Ik heb net Red Hat 7.1 geinstalleerd in de hoop dat mijn fijne kabel internet via Casema het dan wel zou doen. Maar helaas, net als in Red Hat 7.0 en 7.0.91 wil meneer Rode Hoed mijn modem niet herkennen.
Ik heb geen detect gedaan, gewoon zelf ingesteld op ttyS0 met inbelnummertje 4.
Maar ik krijg dus Modem initialization error. Er staat nergens op internet een concrete FAQ voor Casema in RedHat 7.x, wel voor 6.x maar die is compleet anders.
Hij communiceert wel met het modem want de rode lampjes flikkeren gezellig bij het inbellen, maar daarna is de pret afgelopen.
Weet iemand wat ik fout doe?
Er staat ergens een mooie howto-knoop-m''n-casema-modem-aan-het-internet. Ga naar de search pagina, tik in: ''casema linux'' en selecteer NOS en je krijgt 1115 hits. Staat wel ergens een link naar die howto

[update]
de eerste hit, laatste post
[update]
de eerste hit, laatste post
Verwijderd
Ja, dan wordt het wel moeilijk. Aangezien dit toch echt een FAQ is en jij dit toch compleet negeert. Ik zou zeggen lees het eerst even door. Externe modems worden nou eenmaal niet gedetecteerd (en zeker die niet van Casema(god mag weten wat die gasten aan het roken waren)). Je moet het gewoon handmatig installeren (wat overigens een eitje is, in de tijd dat je deze posting hebt gedaan, had je hem 5 keer kunnen installeren), dus lees nou gewoon een keertje.
<edit> toevoeging: RedHat 7.0 verschilt weinig qua configuratie met RedHat 6.2 </edit>
<edit> toevoeging: RedHat 7.0 verschilt weinig qua configuratie met RedHat 6.2 </edit>
En dat is de grap juist, hij is GOED geinstalleerd. Gewoon op ttyS0 met 115200 bits op tone dialing mode. Verder valt er niks in te stellen. De lampies knipperen gewoon als ik op Debug klik maar dan is het afgelopen. Dus daar ligt het niet aan.
Ook de FAQ heb ik doorgelezen en het leukste was, ik kan in RedHat 7.1 nergens de gnome-linuxconfig vinden. Dit komt uit de FAQ van Casema onder RedHat 6.0. Zit dus redelijk verschil tussen.
Ook de FAQ heb ik doorgelezen en het leukste was, ik kan in RedHat 7.1 nergens de gnome-linuxconfig vinden. Dit komt uit de FAQ van Casema onder RedHat 6.0. Zit dus redelijk verschil tussen.
Heb je al die scripts die in die howto staan gedownload en in je systeem geplant? Het zou dan moeten lukken.....
Weet je wat, laat maar. Ik heb Mandrake 8.0 geinstalleerd en het werkte meteen. Dit OS is ook veel gezelliger, ik blijf hier wel bij 
In ieder geval dank aan degenen die de moeite hebben genomen om mij te helpen.
* tiguan heeft dit bericht gepost vanuit Mandrake 8.0
Iemand enig idee hoe je het muiswieltje aan de praat krijgt in Netscape? Onder Konqueror werkt het wieltje prima maar dat is een :rbrowser
In ieder geval dank aan degenen die de moeite hebben genomen om mij te helpen.
* tiguan heeft dit bericht gepost vanuit Mandrake 8.0
Iemand enig idee hoe je het muiswieltje aan de praat krijgt in Netscape? Onder Konqueror werkt het wieltje prima maar dat is een :rbrowser
Verwijderd
Misschien kan je daar gnome-imwheel voor vindenOp dinsdag 22 mei 2001 23:45 schreef Wannapuf het volgende:
Verwijderd
is moeilijk RH wordt als simpel afgeschilderd maar installeren kunnen ze niet 
sommige users zijn echt FUBAR
of STBEK
sommige users zijn echt FUBAR
of STBEK
Ehm? Wat betekent dat?Op woensdag 23 mei 2001 22:10 schreef lemac4444 het volgende:sommige users zijn echt FUBAR
of STBEK
Pagina: 1