De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Maar nu ff zonder gein, laat je bios lekker voor wat hij is. Het werkt toch?
Op het moment dat BIOS geflasht wordt wil je zeker NIET dat wat dan ook, bijvoorbeeld een OS ofzo, iets met die computer doet verder.
Dus, onder Windows (whatever voor versie) of Linux wil je dit zeker niet!
Meestal wordt DOS gebruikt omdat je dat gewoon volledig uit het geheugen kunt bannen. Met Linux wil dat dus niet (als je root bent zou het in theorie wel kunnen, maar dat wil je niet, geloof me
[nutteloze technische info]
Waarom een diskette? Deze kan rechtstreeks en heel gemakkelijk aangesproken worden met INT 13 (buiten het BIOS om), terwijl anders vaak DOS-functies (INT 21) worden gebruikt die indirect het BIOS (INT 10) weer aanroepen - en dat is niet zo gewenst tijdens het flashen, zoals je je vast kunt voorstellen.
[/nutteloze technische info]
Toch maar op de ''oude'' manier doen dus!
Verwijderd
Waarom maak je geen DOS-bootdisk op een Windoos-bak en laat je je Linux-bak ff booten vanaf die disk ????
Ik ben weer te lui geweest zien ik hierOp maandag 21 mei 2001 22:33 schreef pret het volgende:
Waarom maak je geen DOS-bootdisk op een Windoos-bak en laat je je Linux-bak ff booten vanaf die disk ????
Had ik zelf ook kunnen bedenken!
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik zelf personelijk zie ook niet het nut ervan in om vanuit linux je bios te flashen, aangezien mobo fabrikanten meestal toegewijd aan windows is er ook wijnig kans dat het ooit zal worden gemaakt, oja ditOp maandag 21 mei 2001 22:26 schreef pc-reactive het volgende:
Toen ik nog windows had
kon ik mijn BIOS netjes updaten met een prog maar hoe gaat dat met linux?
Iemand ervaring mee?
komt niet echt volwassen over.[b]Toen ik nog windows had
Mag ik een hekel hebben aan microsoft? Ik ga hier niet vertellen hoe en waarom, en ik zou niet weten waarom het nou niet volwassen over komt?Op maandag 21 mei 2001 22:36 schreef insoft het volgende:
[..]
Ik zelf personelijk zie ook niet het nut ervan in om vanuit linux je bios te flashen, aangezien mobo fabrikanten meestal toegewijd aan windows is er ook wijnig kans dat het ooit zal worden gemaakt, oja dit
Toen ik nog windows had
komt niet echt volwassen over.
Verder ga ik er niet op in
Verwijderd
Een goede fabrikant stuurt een bootable diskette oid waar het mee kan.
Ik mail ook rustig een fabrikant om support voor linux. Voor software welke ik wil gebruiken en voor hardware. Ik zou dus gewoon een mailtje sturen en vragen of het met freeDOS werkt en zo ja: hoe
Jah, ik zal AOpen es vragen of weet toevallig iemand wat over AOpen?Op maandag 21 mei 2001 23:19 schreef Zemanova het volgende:
Ik denk dat het een goed idee is om de fabrikant van het mobo van je probleem op de hoogte te stellen. Laat hun met een oplossing komen waarvoor je geen licentie nodig hebt.
Een goede fabrikant stuurt een bootable diskette oid waar het mee kan.
Ik mail ook rustig een fabrikant om support voor linux. Voor software welke ik wil gebruiken en voor hardware. Ik zou dus gewoon een mailtje sturen en vragen of het met freeDOS werkt en zo ja: hoe10 tegen 1 dat de fabrikant zal overwegen eens een pagina op hun site zal zetten voor linux, omdat individueel support hun meer geld kost.